czwartek, 3 sierpnia 2023

Mniejszy Rytuał Heksagramu

autor: Agathodaemon
porta.lucis@o2.pl

I. Przeznaczenie rytuału

Rytuał ten należy wykonywać zawsze po Mniejszym Rytuale Pentagramu.

Mniejszy Rytuał Heksagramu został zaprojektowany, aby pomóc uczniom w nauce elementarnych aspektów przywoływania i wypędzania mocy słonecznych (a później planetarnych) w  powiązaniu z żywiołami. Ma być ogólną inwokacją zrównoważonej energii na płaszczyźnie planetarnej.
Pojęcie mieszania żywiołów i planet pojawia się w materiałach Hermetycznego Zakonu Złotego Brzasku tylko raz – właśnie w odniesieniu do tego rytuału. Jest to jedyny rytuał wykorzystujący żywioły do przywoływania i podtrzymywania planetarnych energii.
Dzięki operacjom z energiami planetarnymi, rytuał ten umożliwia również pracę nad określonymi wewnętrznymi funkcjami psychiki. Rytuały (zarówno pentagramu jak i heksagramu) mogą  zostać użyte przez doświadczonego maga w celu analizy każdego aspektu swojej psychiki, a następnie przywrócenia jej równowagi ze wszystkimi innymi częściami, tak aby psychika nie stała się rażąco niezrównoważona lub ukierunkowana w jednym kierunku.

Rytuał ten oczyszcza też przede wszystkim przestrzeń zarówno z niższych lub negatywnych wpływów jak i wzniosłych i pozytywnych (innymi słowy usuwa wszystkie wpływy z otoczenia).  

 

II. Rytuał

ANALIZA KLUCZOWEGO SŁOWA


1. Stań za ołtarzem z twarzą zwróconą ku wschodowi. Pozycja wyprostowana, stopy razem, lewa ręka wzdłuż ciała. Prawa ręka na wskroś piersi, trzymaj w niej różdżkę bądź inną odpowiednią broń w pionie.

2. Wypowiedz stanowczym głosem:

I.N.R.I.

Jod, Nun, Resz, Jod
. (1)

Gdy wypowiadasz hebrajskie litery, rysuj je przed sobą czubkiem broi - są one rozpalone jasnoniebieskim płomieniem. Kreślisz je od prawej do lewej a rysowanie każdej z liter rozpoczynaj od jej górnej części.

3. Powróć do postawy i kontynuuj:

Panno, Izydo, Potężna Matko.

Skorpionie, Apofisie, Niszczycielu.

Słońce, Ozyrysie, Zmarły i Powstały.

Izydo, Apofisie, Ozyrysie, IAO.
(2)


4. Rozłóż ramiona barków z dłońmi skierowanymi do góry, formując krzyż. Stopy trzymane razem, głowa wygięta do tyłu. Powiedz:

Znak zabitego Ozyrysa.

5. Podnieś prawe ramię, trzymając łokieć pod kątem prostym, lewe ramię skieruj w dół także trzymając łokieć pod kątem prostym. Złóż głowę na lewym ramieniu, spojrzyj w dół kierując wzrok na lewe przedramię. Prawa noga lekko zgięta i spoczywa na przedniej części stopy.  Powiedz:

Znak lamentującej Izydy.

6. Podnieś ramiona pod kątem sześćdziesięciu stopni względem siebie. Głowę odchyl lekko w tył. Stopy trzymane razem.  Powiedz:

Znak Apofisa i Tyfona.

7. Skrzyżuj ramiona na piersi, prawa ręka na lewej. Opuszki palców powinny dotykać ramion. Pochyl lekko głowę. Stopy trzymane razem.  Powiedz:

Znak powstałego Ozyrysa.

8. Ponownie rozłóż ramiona (jak w punkcie 3) i skrzyżuj je raz jeszcze (jak w punkcie 6), mówiąc:

L.V. X., Lux, Światło z Krzyża.

[W tym momencie wizualizuj nad sobą kulę jasnego białego światła, lecz jeszcze nie sprowadzaj go w dół.]

9. Udaj się po okręgu na wschód. Używając magicznej broni zakreśl Heksagram Ognia. Płonie on złotym kolorem. (3) W ten sposób złote heksagramy z tego rytuału mają nakładać się na błękitne pentagramy z wykonanego wcześniej Mniejszego Rytuału Pentagramu (na znak zjednoczenia mikrokosmosu i makrokosmosu). (4) Weź głęboki wdech, pobierając jednocześnie energię i wznosząc dłonie na wysokość oczu po obu stronach głowy. Wykonaj Znak Wstępującego, celując w sam środek heksagramu, wibrując: 

ARARITA. (5)

Znak wstępującego. Horus
Lewa noga wyciągnięta do przodu, a wraz z nią całe ciało wygięte do przodu. Ręce wyciągnięte do przodu na wysokości oczu.

10. Używając magicznej broni, wskaż środek heksagramu i przejdź po linii okręgu w kierunku południa. Czyniąc to kreśl za pomocą broni z której czubka wypływa stróżka białego światła jasną, świetlistą linię (pokrywającą się z linią którą zakreśliłeś wcześniej w Mniejszym Rytuale Pentagramu)
Na południu zakreśl Heksagram Ziemi i wykonaj Wykonaj Znak Wstępującego wibrując:

ARARITA.

11. Udaj się na zachód jak poprzednio kreśląc świetlistą linię. Zakreśl Heksagram Powietrza i wykonaj Wykonaj Znak Wstępującego wibrując:

ARARITA.

12. Udaj się na północ jak poprzednio kreśląc świetlistą linię. Zakreśl Heksagram Wody i wykonaj Wykonaj Znak Wstępującego wibrując:

ARARITA.

13. Pociągnij kreśloną białą linię ku wschodowi i domknij krąg świetlistej bieli. Wróć po okręgu za ołtarz.

14. Powtórz punkty 1 - 8.

15. W tym momencie wizualizuj nad sobą kulę jasnego białego światła. Poświęć kilka sekund na przygotowanie się na zstąpienie światła (LVX).
Gdy będziesz już gotowy, powiedz stanowczym głosem:

Niech zstąpi Boskie Światło!

Poprzez wizualizację, sprowadź je w dół w formie jasnego promienia, przez głowę w kierunku stóp. Światło schodzące z góry wypełnia twoje ciało, umysł i ducha intensywną jasnością. Pokrywa cię ono stopniowo, a następnie oczyszcza na tyle, że jesteś w stanie istnieć niezależenie od negatywnych lub pozytywnych wpływów z zewnątrz. (6)(7)

16. Pozostań w tym relaksującym stanie przez kilka minut nim przystąpisz do dalszej pracy.

 

III. Opracowanie

"Nauczył mnie także świętego, niewypowiedzianego słowa Ararita i dzięki temu stopiłem sześciokrotność złota w jeden niewidzialny punkt, o którym powiedzieć nic nie wolno."  

Liber LXV Liber Cordis Cincti Serpente sub figurâ אדני


1. O inwokacji i odpędzaniu.

Zarówno rytuał Heksagramu jak i Pentagramu posiadają swoje formy "mniejszą" i "większą". Nie oznacza to oczywiście, że forma "większa" jest lepsza i należy porzucić "mniejszą" gdy tylko opanujemy tą potężniejszą wersję.
Mniejsze wersje rytuałów Pentagramu i Heksagramu pozwalają na pracę ze wszystkimi żywiołami lub planetami jednocześnie. Większe wersje tych rytuałów pozwalają zaś na pracę z pojedynczym elementem co czyni ją bardziej szczegółową. Można zatem powiedzieć, że wersja "większa" rytuału tzn. bardziej szczegółowa.

Mniejszy Rytuał Heksagramu przywołuje lub wypędza wszystkie siedem klasycznych planet za jednym zamachem. Skupia się więc na wpływach kosmicznych. Za jego pomocą pracujemy z pomniejszymi wpływami planetarnymi. (8)

Pomimo powierzchownego podobieństwa do Rytuałów Pentagramu, Rytuały Heksagramu są związane z ontologicznie wyższym poziomem.
Pentagram symbolizuje panowanie zrównoważonego mikrokosmosu nad jego elementami składowymi. Heksagram symbolizuje zaś makrokosmos oraz unię, która zachodzi dzięki Wiedzy i Konwersacji z Świętym Aniołem Stróżem (ma ona miejsce w powiązanej z Słońcem sefirze Tifaret).
Jeśli pentagram i jego rytuały przedstawiają płaszczyznę ziemskich elementów, heksagram reprezentuje płaszczyznę planet. Planety są przypisane do sześciu ramion heksagramu a Słońcem  znajduje się w jego środku (jest ono symbolem Świętego Anioła Stróża). Planety to aspekty Wyższego Ja z którym adept ma zharmonizować swoją psychikę. Archetypy planetarne symbolizują wyższy poziom boskiej energii i świadomości niż archetypy czysto elementalne.

Rytuał ten umożliwia przywołanie lub odpędzenie sił planetarnych (w Mniejszym Rytuale Heksagramu są one jeszcze powiązane częściowo z żywiołami i ich cechami).

Każda planeta przypisana jest nie tylko do odpowiedniej sefiry, lecz również powiązana jest z literą kabalistycznej formuły ARARITA. Poniżej ich przyporządkowanie na podstawie Crowleya:

Saturn — alef
Jowisz — resz
Mars — resz
Słońce — jod
Wenus — alef
Merkury — alef
Księżyc — taw

Sam heksagram obrazuje między innymi unię przeciwieństw i ukazuje łączącą dualizmy naturę Boga. Wpisane są w niego sefirot od 5 do 9.


Do inwokacji i odpędzania żywiołów, zawsze używa się poniższych heksagramów:

odpędzające heksagramy                             

inwokujące  heksagramy

Metoda inwokacji i odpędzania siłą planetarnych została opisana poniżej.

Siła planetarna, z którą będziesz pracował, pojawi się w górnym lub dolnym trójkącie Heksagramu Żywiołu i to jest trójkąt, który musisz najpierw narysować. Saturn, Merkury i Wenus zawsze pojawią się razem w tym samym trójkącie. Księżyc, Mars i Jowisz będą zawsze pojawiać się razem w pozostałym trójkącie. 

 Rozpocznij od punktu przypisanego planecie, z którą pracujesz i stamtąd narysuj resztę trójkąta. Rysując drugi trójkąt heksagramu, zacznij od punktu związanego z planetarnym dopełnieniem pierwotnej siły planetarnej, z którą pracujesz:

    • Podczas pracy z Biną/Saturnem: najpierw narysuj trójkąt Saturna, a następnie narysuj trójkąt Księżyca.
    • Podczas pracy z Chesed/Jowiszem: najpierw narysuj trójkąt Jowisza, a następnie narysuj trójkąt Merkurego.
    • Podczas pracy z Geburą/Marsem: najpierw narysuj trójkąt Marsa, a następnie narysuj trójkąt Wenus.
    • Podczas pracy z Netzach/Wenus: najpierw narysuj trójkąt Wenus, a następnie narysuj trójkąt Marsa.
    • Podczas pracy z Hod/Merkurym: najpierw narysuj trójkąt Merkurego, a następnie narysuj trójkąt Jowisza.
    • Podczas pracy z Jesod/Księżycem: najpierw narysuj trójkąt Księżyca, a następnie narysuj trójkąt Saturna.
    • Podczas pracy z Tiferet/Słońcem: Inwokacja i odpędzanie planetarnej siły Słońca i inwokacja są znacznie bardziej złożone i długotrwałe niż wcześniejsze przykłady. Procedura ta wymaga narysowania heksagramów żywiołów dla każdej planety w każdej ćwiartce. Udaj się wschód i narysuj heksagram żywiołu Ognia dla Saturna, Jowisza, Marsa, Wenus, Merkurego i Księżyca w tej kolejności (która wynika z przypisania planet do sefirot na Drzewie Życia). Następnie kontynuuj rysowanie odpowiednich heksagramów żywiołów dla tych samych planet w pozostałych ćwiartkach.
    • Podczas pracy z Keter, Chokmą i Malkut: Te sefirot nie mają własnych heksagramów planetarnych. Aby pracować z tymi Siłami podczas korzystania z rytuałów heksagramu, możesz użyć heksagramu Saturna dla Keter i Chokmy. Malkut ma powiązania zarówno z Księżycem, jak i z Saturnem, więc podczas pracy z tą sefirą można zastosować zarówno heksagramy Księżyca, jak i Saturna, w zależności od natury sił, które chcesz wzmocnić.

Podczas odpędzania postępuj zgodnie z przyjętą tradycją i rysuj trójkąty w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Aby przywołać (inwokować), rysuj zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Inwokujacy heksagram kreślimy różdżką, wypędzający zaś sztyletem.
W książce Complete Golden Dawn System Of Magic, zgodnie z tradycją złotobrzaskową, Israel Regardie podaje by do inwokacji używać różdżki lotosu a do wypędzania, magicznego miecza. Jeśli nie masz możliwości użyć magicznej broni, możesz do kreślenia heksagramów użyć wyprostowanych dwóch palców - wskazującego i środkowego.


2. Przypisanie żywiołów do stron świata.

Ćwiartkom przypisane są zodiakalne znaki kardynalne powiązane z równonocami i przesileniami:
- Baran-Ogień na wschodzie,
- Koziorożec-Ziemia na południu,
- Waga-Powietrze na zachodzie,
- Rak-Woda na północy.

Ułożenie ich wynika z przypisania żywiołów do znaków Zodiaku (ognisty Baran, ziemny Byk, powietrzne Bliźnięta i wodny Rak).
Mag stoi w centrum niczym Słońce otoczone pasem Zodiaku. Oparcie kierunków na gwiazdach, w przeciwieństwie do ziemskich kierunków opartych na żywiołach, pokazuje symbolicznie, że rytuały heksagramu dotyczą magicznie wyższej płaszczyzny niż te z pentagramu.

 
3. O heksagramie złych sił.

Oryginalne dokumenty The Hermetic Order of the Golden Dawn wspominają jeszcze o piątym heksagramie. Nie ma on przypisanego żywiołu i powiązany jest z siłami klifotycznymi.:
Ta ostatnia piąta forma [heksagramu] ma bardziej złą naturę i powinna być stosowana tylko z największą ostrożnością oraz w przypadkach komunikacji z działającą pod nią złą siłą. W takich przypadkach będziesz trzymać czubek magicznego miecza na jego wierzchołku, tak jak w przypadku pracy ze złym i odwróconym Pentagramem. Uważaj też, abyś nie nawiązywał współpracy z siłami zła, z wyjątkiem bardzo nielicznych przypadków, np. gdy próbujesz wyleczyć kogoś z choroby i nieszczęścia, i w ten sposób jesteś zmuszony wejść w kontakt z wspomnianą złą siłą, która go rani. Mimo to lepiej będzie dla ciebie, jeśli nawet w tym przypadku nie będziesz podejmował takich prób, dopóki nie osiągniesz wyższego stopnia niż Zelator Adeptus Minor." (9)(10)


 
III. Bibliografia:
Israel Regardie, Complete Golden Dawn system of Magic, New Falcon Publications, 2003.

Aleister Crowley, Magija w teorii i praktyce, Wydawnictwo EJB, Kraków 2000.

Aleister Crowley, Święte Księgi thelemy, LAShTAL Press, Gdynia 2009.

Donald Michael Kraig, Magija współczesna. Dwanaście lekcji Wysokiej Sztuki Magicznej, Wydawnictwo Illuminatio, Białystok 2013.

Lon Milo DuQuette, Magia enochiańska. System magiczny oparty na przekazach od aniołów, Wydawnictwo Illuminatio, Białystok 2013.

Rodney Orpheus, Abrahadabra. Wprowadzenie do magiji thelemy Aleistera Crowleya, LAShTAL Press 2017.

Ewgienij Kolesow, Wprowadzenie do magii, Ars Scripti-2, Białystok 2004.

Liber 777 Vel Prolegoma Symbolica Ad Systemam Sceptico-Mysticae Viae Explicande, Fundamentum Hieroglyphicum Sanctissimorum Scientiae Summae, CLXXXVII. Magical Formulæ
https://hermetic.com/crowley/libers/lib777/table-i

Simon Jester, Learning the Lesser Hexagram Rituals
http://anubis4_2000.tripod.com/Symbolicon/Rituals/LBRH1.htm
http://anubis4_2000.tripod.com/Symbolicon/Rituals/LBRH2.htm


S.P., On the Rituals of the Hexagram
https://withinthepyramid.wordpress.com/2020/06/23/on-the-rituals-of-the-hexagram/

Nathan Bjorge, Spiritual Exercises of Thelema, Chapter XII: Rituals of the Hexagram  
https://www.thelemistas.org/en/MSS/Bjorge/SpiritualExercises/12-hexagram

Mark Stavish, Notes on the Lesser Ritual of the Hexagram
https://hermetic.com/stavish/rituals/hex-notes

Jason Louv, Understanding the Pentagram & Hexagram Rituals
https://blog.magick.me/2020/12/02/understanding-the-pentagram-hexagram-rituals/

 
IV. Przypisy:
(1) INRI (hebr. ינרי - jod, nun, resz, jod) to magiczna formuła życia, śmierci i odrodzenia.
Odwołuje się do mocy Słońca przypisanej do Tifaret. Ma to na celu natchnąć maga Wyższymi Siłami wymaganymi do władania mocą Heksagramu. Układ liter jod, nun, resz, jod posiada głębokie znaczenie kabalistyczne i opisuje cały powtarzający się kosmiczny cykl narodzin, śmierci i ponownych narodzin (magiczna formuła życia, śmierci i odrodzenia).
W Kabale litera jod oznacza twórczy Ogień sefiry Chokma. Litera nun przypisana jest do tarotowej karty XIII: Śmierć, litera resz zaś do karty XIX: Słońce (Słońce zaś kojarzone jest z odrodzeniem).
Sekwencja INRI zawiera w sobie historię zejścia Ducha w materialność (Śmierć) i jego powrotu do Boga. Dzieje się to poprzez wewnętrzne przebudzenie i uświadomienie sobie boskiej natury jego istoty.
Analiza słowa odnosi się do egipskiego mitu Ozyrysa (który również wyraża cykl narodzin – śmierci – odrodzenia).
W Złotym Brzasku litery te odgrywają rolę w ramach inicjacji 5°=6□ (Adeptus Minor). Mówi się, że oparta na wtajemniczeniu wiedza o interpretacji tych liter otwiera kryptę Adeptów — grobowiec Christiana Rosencreutza głęboko w górze Abeignis.

Interpretacje znaczenia liter:
    • interpretacja alchemiczna: łac. Igne Natura Renovatur Integra (Poprzez Ogień Natura zostaje odnowiona).
    • interpretacja alchemiczna: łac. Igne Nitrum Raris Invenitum  (Lśnienie rzadko znajduje się w ogniu).
    • interpretacja chrześcijańska: łac. Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum (Jezus Nazarejczyk Król Żydów).
    
Niektóre korespondencje powiązane z formułą INRI:

Litera

Litera hebrajska

Żywioł

Znak astrologiczny

I

jod

Woda

Panna

N

nun

Ogień

Skorpion

R

resz

Powietrze

Słońce

I

jod

Ziemia

Panna

(2) IAO to magiczna formuła a zarazem gnostyckie słowo oznaczające Boga. Imię IAO składa się z pierwszych liter imion trzech egipskich bogów. Używając go w tym rytuale odwołujemy się do egipskiego mitu o Ozyrysie.
Jak czytamy w Magiji w teorii i praktyce: w rozdziale V: "Formuła I.A.O. jest główną i najbardziej charakterystyczną formułą Ozyrysa, Zbawiciela Ludzkości. I to Izyda, natura doprowadzona do ruiny przez A, Apofisa - niszczyciela i przywrócona do życia przez O Ozyrysa - zbawiciela. Tę samą ideę wyraża różokrzyżowa formuła Trójcy:
Ex Deo Nascimur.
In Jesu morimur.
Per Spiritum Sanctum reviviscimus.
Jest ona tożsama ze słowem Lux, L.V.X., które tworzą ramiona krzyża. To właśnie tę samą formułę wyrażają starożytne i współczesne monumenty z fallusem czczonym jako Zbawicielem Świata.
(..)
Lecz zanim szczegółowo rozpatrzymy I.A.O. jako formułę magiczną, należy podkreślić, że jest to w istocie formuła jogi, medytacji oraz wszystkich podstawowych praktyk magicznych.
Na samym początku każdej praktyki medytacyjnej występuje zawsze cicha przyjemność, szlachetny naturalny rozwój. Żywo interesujemy się praktyką. Wydaje się nam łatwa. Podoba nam się, że zaczynamy coś robić. Tę fazę reprezentuje Izyda. Wcześniej czy później następuje po tym depresja - Ciemna Noc Duszy - znużenie i obrzydzenie praktyką. Nawet najprostsze i najłatwiejsze czyny wydają się niemożliwe do wykonania. Taka niemoc napełnia umysł lękiem i desperacją. Intensywność tego wstrętu z trudem zrozumie ktoś, kto tego nie doświadczył. Jest to okres Apofisa.
Następuje po nim pojawienie się nie tyle Izydy, co Ozyrysa. Zamiast przywrócenia dawnego stanu, tworzy się nowy, wyższy stan, który można osiągnąć jedynie dzięki procesowi śmierci.
"
Jak podaje Gustav Davidson: "Jao (Wielki Jao) - pierwszy z siedmiu archontów tworzących gnostycką Hebdomadę przed wiecznych mocy niebiańskich (zob. Pistis Sofia). Według Doressego (The Secret Books of the Egyp tians Gnostics) Wielki Jao jest demiurgiem i władcą siedmiu niebios. W hebrajskiej Księdze Henocha pomocnikiem Jao, Małym Jao, jest anioł Metatron."
(3) Liber O nie podaje żadnych wskazówek na temat koloru heksagramów używanych w tym rytuale. Zdecydowałem się więc za Danielem M Kraigiem zasugerować kolor złoty. Alternatywą jest:
- użycie zestawu czterech kolorów przypisanych do elementów (takich jak czerwony, zielony, żółty i niebieski), przypisując każdy z nich do odpowiedniego heksagramu.
- zastosowanie kolorów „Heksagramu Natury” (ang. Hexagram of Nature), w którym rosnący trójkąt jest czerwony, a malejący trójkąt niebieski.
- zastosowanie Heksagramu Magiji, określonego jako „Święty Heksagram” (ang. Holy Hexagram) .Został on podany w rozdziale 69 Księgi Kłamstw i komentarza Crowleya do niego. W tym heksagramie trójkąt skierowany w górę jest niebieski, reprezentując czystość aspiracji maga. Trójkąt skierowany w dół jest czerwony, aby symbolizować inspirację od Geniusza lub Świętego Anioła Stróża.
(4) “Zespoliłem Płomienną Gwiazdę z Sześcioramienną w kuźni swej duszy i oto spójrz! oto nowa gwiazda, 418, znajduje się ponad nimi.
Liber DCCCXIII Vel Ararita Sub Figura DLXX
 (5) Arartita (אראריתא) - słowo to jest notarikonem, czyli składa się z liter rozpoczynających poszczególne słowa zdania: Achad Rosh Achdotho Rosh Ichudo Temurato Achad  (Jeden jest Jego początek, jedna jest Jego indywidualność; jedna jest jego permutacja).
W komentarzu do 21.etyru czytamy: "ARARITA - imię Boże, które stanowi notarikon wyrażenia "Jeden jest Jego początek, Jedna jest Jego osobowość, Jedna jest Jego permutacja". Użycie tego imienia i formuły pozwala na zjednoczenie każdej idei z jej przeciwieństwem, a dzięki temu wyzbycie się obsesji myślenia, iż jedna z idei może być "prawdziwa", a zatem wiążąca. Dzięki tej metodzie można osiągnąć wyzwolenie z całej sfery Ruach. Patrz Liber DCCCXIII vel Ararita. By odkryć tę metodę wystarczy porównać każdy wers rozdz. I z odpowiadającym mu wersem rozdz. II. W rozdz. III (nadal porównywanie poszczególnych wersów) ekstrahowana jest kwintesencja idei, a w rozdz. IV następuje ich przemiana w idee znajdujące się poza nimi samymi. W rozdz. V idee niejako rozpływają się w samej metodzie. W rozdz. VI pojawiają się ponownie w formie, którą stworzyła Wola adepta. Wreszcie w rozdz. VII rozkładają się, przechodząc jedna w drugą po to, by zniknąć wreszcie w ogniu Kadosz, który stanowi kwintesencję rzeczywistości."
W VII rozdziale Magiji w teorii i praktyce mistrz Therion pisze zaś: "Ararita to formuła makrokosmosu, skuteczna w pewnych bardzo podniosłych operacjach Magiji Najskrytszego Światła (Zobacz Liber 813)."
(6) Światło LVX jako energia ma posłużyć do stworzenia świetlistego ciała (nieśmiertelnej powłoki, która posłuży do przekroczenia Otchłani).
(7) Simon Jester ujął to następująco: "słowa, wyrażenia, znaki i gesty poprzedzające ten moment powinny być rozumiane jako magiczne urządzenia używane do wzniecania potężnych prądów energii w astralny cyklon, który formuje się i wiruje z coraz większą siłą wokół maga w centrum; prądy ogromnej energii, które w końcu skupiają się i spadają na maga jak piorun z dramatyczną intonacją ostatniej frazy rytuału."
http://anubis4_2000.tripod.com/Symbolicon/Rituals/LBRH2.htm
(8) Daniel M Kraig pisząc o odpędzającej wersji tego rytuału (Rytuał Odpędzenia Heksagramu) pisał: "przestrzeń, w której pracujesz, staje się świątynią Absolutu. Sam MROP jest przygotowaniem, posprzątaniem tej świątyni. ROH ma elementy będące niczym więcej niż prostymi, wspaniałymi, szczerymi sposobami okazania czci wraz ze wspomnianymi już powyżej właściwościami odpędzającymi."
(9) https://withinthepyramid.wordpress.com/2020/06/23/on-the-rituals-of-the-hexagram
(10) W tym miejscu chciałbym podać zapis nutowy dla wibrowanych słów i imion w Mniejszym Rytuale Heksagramu (ang. Lesser Ritual of the Hexagram):


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz