autor:
Agathodaemon
porta.lucis@o2.pl
porta.lucis@o2.pl
I.
Rytuał
1.
Niechaj Adept uzbroi się w Magiczny Krucyfiks (i zaopatrzy w
Mistyczną Różę).
2.
Niech wykona w centrum znaki L.V.X. lub jeśli chce, odważy się
oraz zachowa milczenie na ich temat, niech zamiast nich, wykona znaki
N.O.X. Będą to:
-
Puer
-Vir
-Puella
-Mulier.
Niech
ominie znak I.R.
3.
Niechaj uda się na wschód i wykona Święty Heksagram, mówiąc:
PATER
ET MATER UNUS DEUS ARARITA.
4.
Niech uda się na południe i wykona tam Święty Heksagram, mówiąc:
MATER
ET FILIUS UNUS DEUS ARARITA.
5.
Na zachodzie niechaj wykona Święty Heksagram, mówiąc:
FILIUS
ET FILIA UNUS DEUS ARARITA.
6.
Niech podąży na północ i wykona tam Święty Heksagram mówiąc:
FILIA
ET PATER UNUS DEUS ARARITA.
7.
Następnie niechaj powróci do Centrum, który jest zarazem Środkiem
Wszystkiego i
wykona
Różokrzyż (jeśli wie jak) ze słowami ARARITA ARARITA ARARITA.
8.
Tu wykona znak Seta Tryumfującego i Znak Bafometa. Set również
pojawi się w Kręgu.
9.
Niech Adept napije się sakramentu oraz go udzieli.
10.
Następnie niechaj wypowie słowa:
OMNIA
I DUOS: DUO IN UNUM: UNUS IN NIHIL: HAEC NEC QUATUOR NEC OMNIA NEC
DUO NEC UNUS NEC NIHIL SUNT.
GLORIA
PATRI ET MATRI ET FILIO ET FILIAE ET SPIRITUI SANCTO EXTERNO ET
SPIRITUI SANCTO INFERNO UT ERAT EST ERIT IN SAECULA SAECULORUM SEX IN
UNO PER NOMEN SEPTEM IN UNO ARARITA.
11.
Na koniec niechaj powtórzy znaki L.V.X., ale nie znaki N.O.X.,
albowiem to nie on wzniesie się w Znaku Izydy Radosnej.
II.
Analiza
1.
Objaśnienia i wytyczne
Omawiany
przez nas rytuał został po raz pierwszy opublikowany w Księdze
Kłamstw pod nazwą Star Sapphire, czyli Gwieździsty Szafir. Kolejny raz pojawił się na kartach Magiji w teorii i praktyce otrzymując techniczną nazwę LIBER XXXVI.1
Gwieździsty
Szafir jest thelemiczną wersją Mniejszego Rytuału Heksagramu,
czyli Lesser Ritual of the Hexagram (LRH). Nazwa Gwieździsty Szafir
odnosi się do charakteryzującej się asteryzmem formy tego
najczystszego i najgodniejszego przedstawiciela błękitnych kamieni.
Szafir uznawano za symbol kopuły nieba, oraz nazywano kamieniem
wiary i spokoju jak i kamieniem niewinności i mądrości. Gwiazda
pojawiająca się w nazwie rytuału to też nawiązanie do używanych
w nim heksagramów.
Na
wstępie chciałbym zaznaczyć, że rytuał ten można rozpatrywać
na dwóch poziomach:
-jako
rytuał magiji ceremonialnej wykonywany indywidualnie
-jako
rytuał magiji seksualnej odprawiany przez parę magów.
Instrukcje
rytuału są kierowane do maga, który odgrywa aktywną rolę, lecz z
fragmentu „niech Adept napije się sakramentu oraz go udzieli”,
wynika, że musi mu towarzyszyć druga osoba. W ogóle część
zaleceń sprawia wrażenie, że są kierowane wyłącznie pod kontem
uprawiającej seks pary. Niemniej przy drobnej modyfikacji da się
ten rytuał przeprowadzić samotnie w formie klasycznej ceremonii na
wzór LRH. Jeśli przyjrzymy się samemu rytuałowi, to jest on pełen
niedomówień. Crowley zapewne adresował go do adepta który będzie
potrafił czytać między wierszami i będzie wtajemniczony w
określone sekretne formuły oraz instrukcje A∴A∴
Już
sam tytuł rozdziału Księgi Kłamstw w której rytuał ten został
opublikowany po raz pierwszy daje do myślenia: „Sposób na
osiągnięcie sukcesu i sposób na ssanie jaj!” Rozdział nosi
oczywiście numer „69”. Przyjrzyjmy się jednak anglojęzycznej
wersji tego tytułu: "The Way to Succeed — and the Way to
Suck Eggs”. Adept zapewne dostrzega dodatkową grę słów w
„Succeed”. Oczywiście „suck” oznacza „ssać”, a „seed”
to „nasienie”. Zacznijmy więc od omówienia wersji kierowanej do
pary.
WARIANT
RYTUAŁU DLA DWÓCH OSÓB
Jeśli
ceremonia ma mieć charakter rytuału seksualnego, „krucyfiks” to
fallus z jądrami, a „mistyczna róża” to oczywiście wagina.
„Niech
wykona w centrum znaki L.V.X. lub jeśli chce, odważy się oraz
zachowa milczenie na ich temat, niech zamiast nich, wykona znaki
N.O.X. Będą to:
-
Puer
-Vir
-Puella
-Mulier.
Niech
ominie znak I.R.”
Znaki
L.V.X. powiązane są z sefirą Tiferet, zaś znaki N.O.X. Odnoszą
się do sefirot od Gewury do Biny.
Jeśli
aktywny mag decyduje się wykonać znaki L.V.X. będą to:
-
Znak zabitego Ozyrysa
-
Znak Izydy żałobnej
-
Znak Apofisa-Tyfona
-
Znak zmartwychwstałego Ozyrysa
Gdy
zamiast powyższych, aktywny mag zdecyduje się wykonać znaki N.O.X.
będą to:
-
Puer
-
Vir
-
Puella
-
Mulier
Znak
Mater Triumphans nie jest wykonywany. Prawdopodobnie mógłby
sugerować spłodzenie dziecka, co nie jest celem tego rytuału.
„Niechaj
(...) wykona Święty Heksagram”
Nie
ma zgodności co do tego, co miał na myśli Aleister Crowley pisząc
Świętym Heksagramie.
Możliwe
że miał na myśli figurę o której pisał w Księdze Kłamstw.
W rozdziale 69 zatytułowanym „ΚΕΦΑΛΗ ΞΘ - Sposób na
osiągnięcie sukcesu i sposób na ssanie jaj!” poczynił
następujące uwagi:
„Oto
jest Święty Heksagram.
Zstąp
z wysokości o Boże i połącz się z Człowiekiem!
Zstąp
z wysokości o Człecze i połącz się z Bestią!
Czerwony
trójkąt jest zstępującym językiem chwały; błękitny trójkąt
jest wstępującym językiem modlitwy.
Wymiana
ta, podwójny dar języków, słowo podwójnej mocy – ABRAHADABRA!
- jest znakiem WIELKIEGO DZIEŁA, gdyż WIELKIE DZIEŁO zostaje
ukończone w ciszy.”3
Dalej
Crowley podaje następujące korespondencje:
-czerwony
trójkąt (męski) – Ogień, Horus
-niebieski
trójkąt (żeński) – Woda, aspiracja i oddanie
Z
szacunku do ogromu pracy wykonanej przez tłumacza, nie będę
cytował tu całego rozdziału poświęconego temu rytuałowi.
Zachęcam to samodzielnych studiów i zapoznania się z wydaną przez
wydawnictwo Lashtal Press
„Księgą Kłamstw”. Omawiana we wspomnianym rozdziale
figura jest moim zdaniem opisem pozycji seksualnej – zwłaszcza
jeśli weźmiemy pod uwagę ustęp „wymiana ta, podwójny dar
języków”.
Święty
heksagram to inaczej (posiadająca kilka wariantów) pozycja
seksualna, którą tradycja hinduska nazywa „Kruk” a w kręgu
kultury zachodniej znana jest jako „69”. Jest to figura odwrócona
seksu oralnego. Głowy kochanków w połączeniu z rozłożonymi
nogami tworzą kształt sześcioramiennej gwiazdy. W tantrze używa
się jej do wzmocnienia i cyrkulacji energii seksualnej oraz
przebudzenia ośrodków seksualnych.
O tym kto jest na górze a kto na dole decydują słowa wypowiadane w każdej z ćwiartek.
PATER ET MATER UNUS DEUS ARARITA.4 5
MATER
ET FILIUS UNUS DEUS ARARITA.
Matka
i Syn są jednym Bogiem, ARARITA.
FILIUS
ET FILIA UNUS DEUS ARARITA.
Syn
i Córka są jednym Bogiem, ARARITA.
FILIA
ET PATER UNUS DEUS ARARITA.
Córka
i Ojciec są jednym Bogiem, ARARITA.
Innymi
słowy:
-
na wschodzie na górze jest mężczyzna,
-
na południu na górze jest kobieta
-
na zachodzie na górze jest mężczyzna
-
na północy na górze jest kobieta
"Następnie
niechaj powróci do Centrum, który jest zarazem Środkiem
Wszystkiego i wykona Różokrzyż (jeśli wie jak) ze słowami
ARARITA ARARITA ARARITA."
Różokrzyż
to zjednoczenie róży (joni) i krzyża (lingamu). Słowo „Ararita”
powinno zostać wykrzyczane trzykrotnie w momencie orgazmu.
Tu
wykona znak Seta Tryumfującego i Znak Bafometa.
-Znak
Seta triumfującego – innymi słowy znak Apofisa-Tyfona.
-Znak
Bafometa – Crowley nie doprecyzował jaki znak ma na myśli. Tu
przyjmiemy że chodzi o znak Mulier (alternatywny wariant
opiszę w dalszej części omówienia rytuału).
Innymi
słowy, omawiany powyżej stosunek seksualny należy wykonać w
następującej tworzącej heksagram pozycji: kobieta leży na dole z
stopami rozstawionymi szeroko i rękoma wzniesionymi ponad głowę w
kształcie półksiężyca. Mężczyzna leży na górze (czerwony,
męski trójkąt świętego heksagramu jest aktywy), stopy trzyma
razem, ramiona rozpostarte nad głową pod kątem 60°.
Jeśli
jednak para preferuje inną pozycję. Znaki (w klasycznym rozumieniu)
może wykonać mag aktywny, po czym oboje przechodzą do odbycia
stosunku.
Set
również pojawi się w Kręgu.
a)
Set w kręgu może moim zdaniem odnosić się do penisa znajdującego
się w waginie.
b)
Możliwe jest tu również kolejne nawiązanie – tym razem do
egipskiego mitu o Horusie i Secie w którym doszło do spożycia
spermy.
c)
Spotkałem się też z sugestią, że słowo „Set” poprzez grę
słów odnosi się do hebrajskich liter Samek (podpórka) i Tet
(wąż), które związane są z kartami atutowymi XIV: Sztuka i XI:
Żądza. Możliwy związek z symboliką inicjacyjną.
d)
Możliwe że znaczenia należy szukać w wartości liczbowej zapisu
imienia w języku hebrajskim, greckim lub arabskim.
a)
W rytuale nastąpił stosunek seksualny (Set w kręgi) zakończony
ejakulacją. W wyniku połączenia się płynów miłosnych, doszło
do powstania magicznego eliksiru. Mag aktywny spożywa sakrament a
następnie podaje go do spożycia magowi pasywnemu.
b)
Podczas rytuału nastąpił stosunek rytualne, lecz nie zakończył
się ejakulacją w waginie. Para magów czując zbliżający się
finał, przechodzi do seksu oralnego i spija nawzajem swoje miłosne
płyny jako sakrament. Odbywa się to w pozycji „69”, która jak
już wspomnieliśmy w tantrze nosi nazwę „kruk”. Magowie mogą
zdecydować się na wariant pozycji stojący (mężczyzna stoi a
kobieta zwisa na nim głową w dół. Według tantry pozycja ta
kieruje energie seksualne ku głowie kobiety i pobudza dar
jasnowidzenia) boczny lub leżący. Pozycja „kruk” przemienia
energię seksualną w duchową, poprawia jej przepływ i pomaga we
wprowadzeniu jej w ruch Orbity Mikrokosmosu. Harmonizuje też ciało.
„”Kruk” budzi uśpione moce wewnętrzne, tworząc między
kochankami niezwykłe połączenie energetyczne. Berło podnieconego
mężczyzny wypromieniowuje subtelne fale psychomagnetyczne, które
kochanka połyka ustami. Pieszczący Kwiat Kobiecości mężczyzna
prowadzi kobietę w krainy rozkoszy. Może to przyczynić się do
obudzenia się Kundalini kochanki, dzięki czemu dozna ona orgazmu
głębinowego. Nauki o Miłości gloryfikują tę pozycję, w niej
bowiem najłatwiej jest dotrzeć do eliksiru młodości. Mężczyzna
ma szansę rozkoszować się piciem Nektaru Cudownego Lotosu,
zwłaszcza gdy Lotos napełni się boskim napojem – Amritą – tuż
po doznaniu żeńskiego wytrysku.”11
Aktywny mag powinien w chwili orgazmu połączonego z ejakulacją w ustach kobiety wykrzyczeć trzykrotnie ARARITA. Z oczywistych względów, zgodnie z instrukcją to kobieta pierwsza obdarza swojego aktywnego partnera miłosnym sakramentem „niech Adept napije się sakramentu”. Orgazm powinien w miarę możliwości nastąpić równocześnie.
Następnie
niechaj wypowie słowa:
OMNIA
I DUOS: DUO IN UNUM: UNUS IN NIHIL: HAEC NEC QUATUOR NEC OMNIA NEC
DUO NEC UNUS NEC NIHIL SUNT.
Wszystko
w Dwóch, Dwa w Jednym, Jedno w Niczym. Nie są ani Czwórką, ani
Wszystkim, ani Dwójką, ani Jednym, ani Niczym.
GLORIA
PATRI ET MATRI ET FILIO ET FILIAE ET SPIRITUI SANCTO EXTERNO ET
SPIRITUI SANCTO INFERNO UT ERAT EST ERIT IN SAECULA SAECULORUM SEX IN
UNO PER NOMEN SEPTEM IN UNO ARARITA.
Chwała
Ojcu, i Matce, i Synowi, i Córce, i Duchowi Świętemu na zewnątrz,
i Duchowi Świętemu wewnątrz, jak była, jest i będzie na wieki,
sześć w jednym przez imię siedmiu w jednym, ARARITA.
"Na
koniec niechaj powtórzy znaki L.V.X., ale nie znaki N.O.X., albowiem
to nie on wzniesie się w Znaku Izydy Radosnej."
Jeśli
na początku wykonano znaki L.V.X. to powtarzamy sekwencję:
-
Znak zabitego Ozyrysa
-
Znak Izydy żałobnej
-
Znak Apofisa-Tyfona
-
Znak zmartwychwstałego Ozyrysa
Z
kolei jeśli na początku wykonano znaki N.O.X. to ich sekwencji nie
powtarzamy.
WARIANT
RYTUAŁU DLA JEDNEJ OSOBY
Jeśli
do powyższej ceremonii podejdziemy jako do standardowego rytuału
wykonywanego indywidualnie, powyższe można rozumieć jako różokrzyż
(różany krzyż).
"Niech
wykona w centrum znaki L.V.X. lub jeśli chce, odważy się oraz
zachowa milczenie na ich temat, niech zamiast nich, wykona znaki
N.O.X. Będą to:
-
Puer
-Vir
-Puella
-Mulier.
Niech
ominie znak I.R."
Jeśli
mag decyduje się wykonać znaki L.V.X. będą to:
Znak
zabitego Ozyrysa
Znak
Izydy żałobnej
Znak
Apofisa-Tyfona
Znak
zmartwychwstałego Ozyrysa
Natomiast
jeśli mag odważy się wykonać znaki N.O.X. będą to:
Puer
Vir
Puella
Mulier
"Niechaj
(...) wykona Święty Heksagram"
Jak
już wspomniałem, Aleister Crowley nie doprecyzował co ma na myśli
pod pojęciem Świętego Heksagramu. Osobiście preferuję heksagramy
pochodzące z Mniejszego Rytuału Heksagramu więc przedstawię je
poniżej.
"Niechaj
uda się na wschód i wykona Święty Heksagram, mówiąc:
PATER
ET MATER UNUS DEUS ARARITA."
Ojciec
i Matka są jednym Bogiem, ARARITA.
Heksagram
Ognia
"Niech
uda się na południe i wykona tam Święty Heksagram, mówiąc:
MATER
ET FILIUS UNUS DEUS ARARITA." 13
Matka
i Syn są jednym Bogiem, ARARITA.
Heksagram
Ziemi
"Na
zachodzie niechaj wykona Święty Heksagram, mówiąc:
FILIUS
ET FILIA UNUS DEUS ARARITA."
Syn
i Córka są jednym Bogiem, ARARITA.
Heksagram
Powietrza
"Niech
podąży na północ i wykona tam Święty Heksagram mówiąc:
FILIA
ET PATER UNUS DEUS ARARITA."
Córka
i Ojciec są jednym Bogiem, ARARITA.
Heksagram
Wody
Możliwe
jednak, że adept będzie wolał użyć Świętego Heksagramu z
Księgi Kłamstw. Nie mamy jednak żadnych wskazówek jak go
nakreślić. Moim zdaniem można w tym przypadku użyć techniki
rzutowania wizualizowanej figury, którą opisano w Gwieździstym
Rubinie.
Alternatywą
jest również jego unikursalna wersja.
"Następnie
niechaj powróci do Centrum, który jest zarazem Środkiem
Wszystkiego i wykona Różokrzyż (jeśli wie jak) ze słowami
ARARITA ARARITA ARARITA."
Rożokrzyż
należy wykonać kreśląc przed sobą pionową belkę wibrując
ARARITA. Następnie kreślimy poziomą belkę krzyża wibrując
ARARITA.Teraz rozpoczynając od górnej części pionowej belki
kreślimy okrąg zgodnie z ruchem wskazówek, wpisują go w krzyż.
Wibrujemy przy tym po raz trzeci ARARITA
"Tu
wykona znak Seta Tryumfującego i Znak Bafometa."
-znak
Seta triumfującego – to oczywiście znak Apofisa-Tyfona.
-znak
Bafometa – Jak już wspomniałęm powyżej, Crowley nie
doprecyzował co ma na myśli pod pojęciem znaku Bafometa.
Najczęściej spotykana interpretacja wskazuje, że chodzi o znak
Mulier.
Alternatywą
dla znaku Mulier jest przyjęcie postawy Bafometa, ukazanej przez
Eliphasa Leviego w jego książce Dogme et Rituel
de la Haute Magie.
Należy przy tym zwrócić uwagę na gesty obu dłoni.
"Set
również pojawi się w Kręgu."
Ta
instrukcja zdaje się odnosić tylko do wariantu dla dwojga.
"Niech
Adept napije się sakramentu oraz go udzieli."
Ta
instrukcja odnosi się tylko do wariantu dla dwojga. Nie widzę
jednak problemu by komunię stanowiło wino w kielichu i chleb.
Fragment ten można pominąć i przejść od razu do następnego
punktu.
"Następnie
niechaj wypowie słowa:
OMNIA
I DUOS: DUO IN UNUM: UNUS IN NIHIL: HAEC NEC QUATUOR NEC OMNIA NEC
DUO NEC UNUS NEC NIHIL SUNT.
GLORIA
PATRI ET MATRI ET FILIO ET FILIAE ET SPIRITUI SANCTO EXTERNO ET
SPIRITUI SANCTO INFERNO UT ERAT EST ERIT IN SAECULA SAECULORUM SEX IN
UNO PER NOMEN SEPTEM IN UNO ARARITA. 14
Na
koniec niechaj powtórzy znaki L.V.X., ale nie znaki N.O.X., albowiem
to nie on wzniesie się w Znaku Izydy Radosnej."
Jeśli
na początku adept wykonał znaki L.V.X. to powtarza sekwencję:
-
Znak zabitego Ozyrysa
-
Znak Izydy żałobnej
-
Znak Apofisa-Tyfona
-
Znak zmartwychwstałego Ozyrysa
Z
kolei jeżeli odważył się wykonać znaki N.O.X. to kończąc
rytuał nie powtarza tej sekwencji.
2.
Dodatkowe objaśnienia
1.
Mistrz Therion skomentował powyższy rytuał następująco:
„Trzydzieści
sześć to sześć do potęgi drugiej, tak jak 25 jest kwadratem 5.” 15
2.
Dla lepszego zrozumienia opisywanego powyżej rytuału zaleca się
między innymi zapoznanie z rozdziałem XX „Eucharystia i sztuka
alchemii” w Magiji w teorii i praktyce,
Księgę kłamstw,
oraz Liber DCCCXIII vel Ararita sub figura DLXX.
Chciałbym
zaznaczyć, że powyższe przemyślenia nie stanowią oficjalnego
stanowiska O.T.O.
oraz A∴ A∴ i jako takie mogą się z nim nie
pokrywać lub być diametralnie odmienne.
............................................................
Miłość jest prawem, miłość podług woli.
Miłość jest prawem, miłość podług woli.
Bibliografia
http://documents.mx/documents/anon-ararita-elaborations-on-the-star-sapphire.html
http://hermetic.com/osiris/analysisstarsapphire.htm
http://hermetic.com/osiris/starsapphire2.htm
http://ananael.blogspot.com/2016/02/an-analysis-of-star-sapphire.html
http://www.kaaos.org/faerie/sapphire.html
http://www.heruraha.net/viewtopic.php?f=2&t=489
https://iao131.com/2015/05/14/unus-deus-the-eightfold-key-to-thelemic-magick/
http://solve-et-coagula.us/ritual/rubysapphire.php
www.eleusyve.com/assets/sapphire-music.pdf
http://invisiblehouse.org/pdf/liber036.pdf
http://www.geocities.ws/nu_isis/comm036.html
http://www.geocities.ws/nu_isis/group036.html
https://iao131.com/tag/star-sapphire/
http://witchesofthekaliyuga.tumblr.com/post/146820491132/the-signs-of-the-grades-of-aa
http://www.lchr.org/a/42/j8/comm036.html
http://www.czarymary.pl/liber_xxxvi.html
http://www.satanorium.pl/czytelnia/69
Jan
Wikarjak, Gramatyka opisowa języka łacińskiego, Wydawnictwo
naukowe PWN, Warszawa 1999.
Aleister
Crowley, Księga kłamstw, Wydawnictwo Lashtal Press,
Gdynia-Londyn 2008.
Aleister
Crowley, Magija w teorii i praktyce, Wydawnictwo EJB, Kraków
2000.
Aleister
Crowley, Wizja i głos z komentarzami, Lashtal Press,
Gdynia-Londyn 2011.
Aleister
Crowley, Eliksir życia. Nasz magiczny lek, Lashtal Press,
Gdynia 2014.
Richard
Kaczynski, Aleister Crowley. Prawda ciekawsza od legendy,
Lashtal Press, Gdynia 2016.
Nik
Douglas, Penny Slinger, Sekrety seksu, Wydawnictwo EM,
Warszawa 1995.
Christopher
S. Hyatt, Lon Milo DuQuette, Diana Rose, Hartmann, Gary Ford, Tabu,
seks, magia, religia, Okultura, Warszawa 2003.
Lon
Milo DuQuette, Tarot Thota. Klucz do zrozumienia, Okultura,
Warszawa 2010.
Mantak
Chia, Michael Winn, Miłosny potencjał mężczyny. Miłość
uzdrawiająca, Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza Sp. z
o.o., Warszawa 2006.
Mantak
Chia, Michael Winn, Miłosny potencjał kobiety. Miłość
uzdrawiająca, Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza Sp. z
o.o., Warszawa 2006.
Paschal
Beverly Randolph, Magia seksualna, Okultura, Warszawa 2010.
Alexander
Skye, Magia seksualna dla początkujących. Wstęp do prawa
przyciągania, Wydawnictwo Illuminatio, Białystok 2012.
Paul
Nagour, Emilie Laurent, Magica sexualis, Bydgoszcz 2008.
Wioletta
E. Tuchowska, Mistyka rozkoszy. Jak zachować młodość,
witalność i stworzyć szczęśliwy związek partnerski, czyli
Tantra Joga i Tao Miłości, Studio Astropsychologii, Białystok
2004.
Przypisy
1 W
polskim tłumaczeniu tej książki, nazwę rytuału przetłumaczono
niepopranie jako „Szafirowa Gwiazda.”
2
W Magiji w teorii i praktyce zdanie
to błędnie przetłumaczono jako „niechaj adept uzbroi się w
magiczną różdżkę”. Zastosowane angielskie słowo „rood”
tłumaczy się jako „krucfyfiks” lub „krzyż”. Gdyby
rzeczywiście chodziło o różdżkę, użyte zostałoby słowo „rod”.
Błędne tłumaczenie niestety przeniknęło również do polskiego
internetu.
3
Aleister Crowley, Księga
kłamstw,
Wydawnictwo Lashtal Press, Gdynia-Londyn 2008, s.
183.
4
ARARITA – imię Boże, które stanowi notarikon wyrażenia „Jeden
jest Jego początek, Jedna jest Jego indywidualność, Jedna jest
Jego permutacja”. Użycie tego imienia i formuły pozwala na
zjednocznie każdej idei z jej przeciwieństwem, a dzięki temu na
wyzbycie się obsesji myślenia, iż jedna z idei może być
„prawdziwa”, a zatem wiążąca. Dzięki tej metodzie można
osiągnąć wyzwolenie z całej sfery Ruach. (komentarz do 21.
etyru, Wizja i głos z komentarzami, Lashtal Pres)
5 W
Magiji w teorii i praktyce czytamy jak następuje: „Ararita to
formuła makrokosmosu skuteczna w pewnych bardzo podniosłych
operacjach Magiji Najskrytszego Światła” (Mwtip, s. 51.).
6 Patrz:
Rozdział 26. Alchemia seksualna, Tabu,
seks, magia, religia,
Okultura, Warszawa 2003.
7 Patrz:
Rozdział XX. Eucharystia i sztuka alchemii, Magija
w teorii i praktyce, Wydawnictwo EJB, Kraków
2000.
8 Patrz:
Rozdział XIV. Magiczne upławy,
Tabu, seks, magia,
religia,
Okultura, Warszawa 2003.
9 Patrz:
Rozdział XV. Uzdrawiające nasienie,
Tabu, seks,
magia, religia, Okultura, Warszawa 2003.
10 Patrz:
Rozdział XVII. Eucharystia i eliksir życia,
Tabu, seks, magia,
religia, Okultura, Warszawa 2003.
11 Wioletta
E. Tuchowska, Mistyka rozkoszy. Jak zachować młodość,
witalność i stworzyć szczęśliwy związek partnerski, czyli
Tantra Joga i Tao Miłości, Studio Astropsychologii, Białystok
2004, s.204.
12
W Magiji w teorii i praktyce zdanie
to błędnie przetłumaczono jako „niechaj adept uzbroi się w
magiczną różdżkę”. Zastosowane angielskie słowo „rood”
tłumaczy się jako „krucfiks” lub „krzyż”. Gdyby
rzeczywiście chodziło o różdżkę, użyte zostałoby słowo „rod”.
Błędne tłumaczenie niestety przeniknęło również do polskiego
internetu.
13 W
polskim tłumaczeniu, które rozpowszechniło się na internecie,
fraza ta została przekręcona: „Mater et Filia udus deus Ararita.”
14 Angielskie
tłumaczenie: All in Two; Two in One; One in None; These are
neither Four nor All nor Two nor One nor None. Glory be to the
Father and the Mother and the Son and the Daughter and the Holy
Spirit without and the Holy Spirit within as it was, is, will be for
ages and ages six in one through the name seven in one ARARITA.
15 Aleister Crowley, Księga kłamstw,Wydawnictwo Lashtal Press, Gdynia-Londyn 2008, s. 113.
15 Aleister Crowley, Księga kłamstw,Wydawnictwo Lashtal Press, Gdynia-Londyn 2008, s. 113.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz