piątek, 29 maja 2015

Gwieździsty Rubin [wersja z 1929]

 
autor: Agathodaemon
porta.lucis@o2.pl

I. Rytuał

 

1. Stojąc pośrodku kręgu, zwrócony twarzą na Wschód, weź głęboki, głęboki wdech. Zamknij usta palcem wskazującym prawej ręki, przyciskając go do dolnej wargi. Następnie odrywając zamaszyście rękę nakreśl nią okrąg i wydychając gwałtownie powietrze wykrzyknij ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΚΟ∆ΑΙΜΟΝΟΣ [APO PANTOS KAKODAIMONOS]

2. Tym samym palcem dotknij czoła, mówiąc ΣΟΙ [SOI]
3. dotknij genitaliów, mówiąc Ω ΦΑΛΛΕ [O PHALLE]
4. dotknij prawego ramienia, mówiąc ΙΣΧΥΡΟΣ [ISCHUROS]
dotknij lewego ramienia, mówiąc ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΣ [EUCHARISTOS].
5. Złóż ręce splatając palce, krzycząc IΑΩ [IAO].
6. Podejdź na wschód, zwizualizuj czerwony pentagram na czole. Przybliż ręce do oczu i wyrzuć je do przodu, wykonując Znak Horusa, ryknij THERION. Opuść ręce w geście Hoor-paar-kraata.
7. Udaj się na północ i powtórz to samo, lecz wypowiadając NUIT.
8. Udaj się na zachód i powtórz to samo, szepcząc BABALON.
9. Udaj się na południe i powtórz to samo, krzycząc HADIT.


10. Dokończ okrąg, powróć do środka kręgu i wznieś pean[i] IO PAN wykonując znaki N.O.X.:
- Znak Puella 
- Znak Puer    (N)
- Znak Vir      (O)
- Znak Mulier (X)
- Znak Mater Triumphans


11. Rozłóż ramiona w kształcie litery TAU i powiedz nisko, lecz wyraźnie:


ΠΡΟ ΜΟΥ ΙΥΓΓΕΣ
ΟΠΙΣΩ ΜΟΥ ΤΕΛΕΤΑΡΧΑΙ
ΕΠΙ ΔΕΞΙΑ ΣΥΝΟΧΕΣ
ΕΠΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΑΙΜΟΝΕΣ
ΦΛΕΓΕΙ ΓΑΡ ΠΕΡΙ ΜΟΥ Ο ΑΣΤΗΡ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ
ΚΑΙ ΕΝ ΤΗΙ ΣΤΗΛΗΙ Ο ΑΣΤΗΡ ΤΩΝ ΕΞ ΕΣΤΗΚΕ


[PRO MUU JUNGES
OPISOO MUU TELETARHAI
EPI DEKSIA SYNOHEIS
EPARISTERA DAIMONOS
FLEGEI GAR PERI MUU HO ASTEER TOON PENTE
KAI EN TEEI STEEKEEI OO ASTEER TOON HEX ESTEEKE]

12. Powtórz Kabalistyczny Krzyż, jak powyżej, i zakończ tak jak zacząłeś.

 

II. Analiza 

 

1. Tło historyczne.


Rytuał Gwieździstego Rubinu został napisany przez Crowleya około roku 1913. Doczekał się następnie publikacji w „Księdze Kłamstw”. Ta pierwsza wersja różni się znacznie od omawianej w tym artykule. Godformami tam inwokowanymi są: na wschodzie Chaos, na północy Babalon, na zachodzie Eros, na południu Psyche. Gdy Crowley w 1929 e.v. opublikował Magiję w teorii i praktyce, zawarł w niej również nową wersję Gwieździstego Rubinu. Dokonał w niej zmian by nadać jej bardziej thelemicznego ducha i by współgrała z pozostałymi opublikowanymi tam rytuałami. W nowej wersji rytuału pracujemy z następującymi godformami: Therion, Babalon, Nuit, Hadit. Modyfikacji uległ też sposób wibracji boskich imion. Jest to jeden z dwóch „gwieździstych” rytuałów – kolejnym jest Gwieździsty Szafir. Oba mają za cel dopomóc adeptowi w przekroczeniu Otchłani.


2. Cel rytuału


Rytuał Gwieździstego Rubinu jest ulepszoną wersją Mniejszego Odpędzającego Rytuału Pentagramu (Lesser Pentagram Banishing Ritual). Został on dostosowany do pracy z energiami Nowego Eonu. Podczas gdy Rytuał Pentagramu nadawał się zarówno do inwokowania jak i odpędzania elementów, Gwieździsty Rubin ma charakter wyłącznie odpędzający. 

Celem Gwieździstego Rubinu jest odpędzenie nieproszonych myśli, duchów oraz wszystkiego co stoi na przeszkodzie Wielkiemu Dziełu. Rytuał ten winien poprzedzać wszystkie poważne działania magiczne i duchowe. Stanowi on podstawę indywidualnej praktyki wraz z takimi rytuałami jak wyrażenie Woli przed posiłkiem, LIBER XXXVI: Gwieździsty Szafir, LIBER XLIV: Msza Feniksa, LIBER V vel REGULI, LIBER RESH vel HELIOS, oraz LIBER SAMEKH.       

Zdaniem Aleistera Crowleya dla celów oczyszczenia i odpędzenia  należy „wykonać ogólne odpędzenie i oprzeć się na pomocy przywołanych strażników. Odpędzenie powinno być zatem krótkie, lecz wyraźne. Wtedy odpowiednio nastroi nasze umysły do inwokacji.”[ii] Gwieździsty Rubin odnosi się do interakcji, jaka zachodzi pomiędzy magiem i jego bezpośrednim otoczeniem.


Rytuał Gwieździstego Rubinu otwiera Kabalistyczny Krzyż, który również został dostosowany do systemu Thelemy.


3. Analiza części składowych Gwieździstego Rubinu.

A) Tytuł.


Techniczna nazwa tego rytuału to Liber XXV: The Star Ruby. Użyta przeze mnie nazwa „Gwieździsty Rubin” pochodzi z tłumaczenia dokonanego przez Krzysztofa Azarewicza. W starszym tłumaczeniu autorstwa Dariusza Misiuny użyto formy „Rubinowa Gwiazda”. Z biegiem lat to właśnie ta forma rozpowszechniła się na polskojęzycznych stronach, jednak nie jest ona poprawna, gdyż w oryginale „star” jest przymiotnikiem a „ruby” rzeczownikiem.

Jak już czytelnik zapewne zauważył, angielski termin „star ruby” tłumaczy się na język polski właśnie jako „rubin gwiaździsty”. Jest on odmianą tego kamienia, która charakteryzuje się asteryzmem, czyli zjawiskiem optycznym polegającym na pojawieniu się na jego powierzchni smug świetlnych układających się w kształt gwiazdy.


Rubin - to piękno, miłosierdzie, godność, wykwintność, szczęście, miłość i namiętność. Zgodnie z tradycją okultystyczną, głęboko czerwone światło rubinu symbolizuje siłę miłości i życia. Kamień ten chroni przed fałszywymi przyjaciółmi i ostrzega przed zbliżającymi się niebezpieczeństwami. Rozprasza też smutek i niezgodę.

Crowley poczynił odnośnie tego rytuał krótki komentarz: „Liczba 25 stanowi kwadrat 5, a Pentagram posiada czerwony kolor Gebury.”[iii] Wynika z niego jasno, że rubinowa czerwień to nawiązanie do koloru sefiry Gebura. Tytuł techniczny nawiązuje zaś do ilości wierzchołków gwiazdy.


Gwiazda – pentagram (5 wierzchołków).


B) Objaśnienia i wytyczne.

Rytuał składa się z pięciu części.

1. Wstępny egzorcyzm,

2. Kabalistyczny krzyż,

3. Przywołanie bogów,

4. Ewokacja Strażników,

5. Kabalistyczny krzyż.


Jeśli poprzestaniemy na tych pięciu etapach, nasz rytuał będzie powiązany poprzez symbolikę liczby „5” z pentagram czyli z mikrokosmosem. Jeśli jednak zalecenie „zakończ tak jak zacząłeś” uznamy za odniesienie do ponownego zastosowania okrzyku APO PANTOS KAKODAIMONOS, otrzymujemy szósty etap, czyli nasz rytuał wiązać będzie się z makrokosmosem (heksagram).


Pomiędzy otwarciem a zamknięciem rytuału, zostaje nakreślony pentagram w każdej z czterech ćwiartek, ładuje się go Boskim Imieniem, a następnie inwokuje się, ponownie w czterech ćwiartkach, pewien rodzaj magijnych strażników. Do tych tradycyjnych czterech części Rytuału Pentagramu, w Gwieździstym Rubinie dołącza piąta (pentagram ma pięć wierzchołków). Piątą część, wkomponowaną w środek rytuału (podobnie jak Szin zstępuje w środek Tetragrammatonu tworząc יהשוה - Pentagrammaton), można określić jako wezwanie boskich Strażników i jest inwokacją Nocy Pana.


Części składowe rytuału.


Mag odprawiający ten rytuał stoi symbolicznie na skrzyżowaniu Samek i Pe - dwóch ścieżek na Drzewie Życia, przed Zasłoną Paroket.


A) Wstępny egzorcyzm (Odpędzenie).


Rytuał rozpoczynamy w Znaku milczenia.

Znak milczenia. Harpokrates (Hoor-paar-kraat)

Jest to jeden ze znaków odpowiadających kolejnym stopniom magicznym w systemie zakonu Złotego Brzasku i zakonu A.'.A.'

Stopień A.'.A.'. : 0°=0

Znak ten symbolizuje ciszę i dochowanie tajemnic. W szerszym kontekście znak ten oznacza ciszę towarzyszącą zrozumieniu (oraz wynikającą z tego możliwość wszechmanifestacji). Odnosi się też do czystości i ochrony. W tym rytuale ma on na celu także wyciszenie umysłu.


Stojąc w pozycji wyprostowanej, prawa stopa skierowana do przodu a lewa pod kątem prostym do prawej w jej połowie. Lewa ręka przylega do ciała. Dotknij dolną wargę palcem wskazującym prawej ręki.

Wykonując Znak milczenia wizualizuj, że znajdujesz się wewnątrz błękitnego jaja, lub stoisz triumfując na krokodylu (pozwoli ci to osiągnąć znaczny stopień wyciszenia).

Następuje po nim okrzyk APO PANTOS KAKODAIMONOS (ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΚΟ∆ΑΙΜΟΝΟΣ) Jego znaczenie to „idźcie przecz Złe Duchy” lub „odstąpcie Złe Duchy”. KAKOS tłumaczy się jako „zły”. Daimonion to geniusz uznawany przez greków za głos bóstwa. „Zły Geniusz” (KAKODIAMON) jest więc symbolicznym cieniem Świętego Anioła Stróża (KALODAIMON – piękny geniusz) – niekoniecznie demoniczną istotą, lecz wszystkim tym, co stoi nam na przeszkodzie w realizacji Wielkiego Dzieła. Wykrzykując te słowa odpędzenia wyrzucamy z siebie energicznie powietrze, co ma na również na celu symbolicznie „zdmuchnięcie” wrogich sił. Zamaszysty ruch ręką oznacza definitywne odcięcie się od niechcianych wpływów.

Gdy wstrzymujemy oddech a usta zamykamy palcem, możemy zastosować dodatkowo Mula bhandę.

Ten wstępny egzorcyzm ma na celu nie tylko odpędzić to co niechciane ale jego działanie wpływa też wprost pobudzająco.


B) Kabalistyczny Krzyż


Rytuał Kabalistycznego Krzyża ustanawia Drzewo Życia w magicznym ciele maga. Ściągamy dzięki niemu Światło (LVX) z Keter. Jest ona generalnie uznawana za źródło Światła przepływającego przez całe Drzewo.


Wykonujący go mag staje się centrum wszechświata (znajdującym się w centrum świetlistego krzyża). Co do słów użytych podczas wykonywania Kabalistycznego Krzyża, Crowley uważał, że „tajemnego znaczenia tych słów należy szukać w ich wartości liczbowej”.[iv]

SOI (ΣΟΙ) – słowo to oznacza „Do Ciebie/Ku Tobie“. Jest to zwrot do Najwyższego, będącego aspektem Keter. SOI odnosi się też do manifestacji Świętego Anioła Stróża. Wartość liczbowa tego słowa czyli 280, jest równa wartości imienia Sandalfona – strażnika sefiry Malkut. Jeśli słowo to przeczytamy wspak, otrzymujemy „IoV” oznaczające „strzała”. W „Wizja i głos z komentarzami” czytamy „Strzała jest Światłem Prawdy, przy którym blaknie nawet światło słońca. Strzałę tę zdobią pióra Maat, które są piórami Amuna. Jej grot to fallus Amuna Ukrytego, a wieńczący ją zadzior jest gwiazdą, którą widziałeś w miejscu, gdzie był Nie-Bóg.”[v] Na podstawie tego cytatu widzimy ścisły związek „ΣΟΙ” z następującym po nim „Ω ΦΑΛΛΕ”.

Wypowiadając słowo ΣΟΙ dotykamy czakry Ajna.


O PHALLE (Ω ΦΑΛΛΕ) – pełen uwielbienia zwrot „o Fallusie”. Falus jest symbolem siły życiowej, którą charakteryzuje ciągła regeneracja. Symbolizuje też płodne siły natury i twórczą energię. Wyraża także wdzieranie się, przenikanie, własne, prawdziwe "ja", oraz popęd seksualny i utrwalenie życia. W tradycji magicznej Fallus to niszczyciel ego.

Wypowiadając słowo Ω ΦΑΛΛΕ dotykamy czakry Swadistana.


Kreśląc pionową belkę świetlistego krzyża umieściliśmy aspekty Malkut w Keter oraz odwrotnie.

Gdy rytuał wykonuje kobieta, ona również używa zwrotu „o Fallusie”, gdyż odnosi się on nie do męskiego narządu płciowego, lecz energii seksualnej, którą on reprezentuje a która jest wspólna zarówno dla kobiet jak i mężczyzn.  

ISChUROS (ΙΣΧΥΡΟΣ) – słowo to oznacza „silny, potężny”. Podkreśla ono cechy sefiry Gebura.

Słowo ΙΣΧΥΡΟΣ reprezentuje filar surowości.


EUChARISTOS (ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΣ) – słowo to oznacza „błogosławiony”. Jest to źródłosłów zwrotu „eucharystia” odnoszący się do błogosławieństwa, przez co powiązany z sefirą Chesed.

Słowo ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΣ reprezentuje filar miłosierdzia.


IAO (IΑΩ) – Słowo to ma wielorakie znaczenie:

Po pierwsze możemy rozumieć je jako imię gnostyckiego, słonecznego boga. Wielki Iao (Jao) jest pierwszym „z siedmiu archontów tworzących gnostycką Hebdomadę przedwiecznych mocy niebiańskich.” W przypisach do polskiego wydania „Magiji w teorii i praktyce” czytamy „To imię I.A.O. jest kabalistycznie tożsame z imieniem BESTII oraz jego liczbą 666, a więc ten kto je inwokuje, przywołuje również Bestię. Podobnie, jeśli chodzi o AIWAZA i liczbę 93.[vi]

Po drugie, IAO jest grecką formą Tetragrammatonu (יהוה). W tej właśnie formie słowo to pojawia się w greckich tekstach magicznych. Również greccy pisarze i komentatorzy Biblii opuszczali sylabę he, waw natomiast oddawali jako b albo dyftong ou. Dla przykładu Orygenes stosuje w swych pismach Iao, Teodoret używa zaś Ἰάω (Iao).

IAO jest formułą magiczną. „Formuła  I.A.O. jest główną i najbardziej charakterystyczną formułą Ozyrysa, Zbawiciela Ludzkości. I to Izyda, natura doprowadzona do ruiny przez A, Apofisa – niszczyciela i przywrócona do życia przez O Ozyrysa – zbawiciela. Tę samą ideę wyraża różokrzyżowa formuła Trójcy:


Ex Deo Nascimur

In Jesu morimur

Per Spiritum Sanctum reviviscimus.


Jest ona tożsama ze słowem Lux, L.V.X., które tworzą ramiona krzyża. To właśnie tę samą formułę wyrażają starożytne i współczesne monumenty z fallusem czczonym jako Zbawiciel Świata.”[vii]

Pod względem etymologicznym tetragrammaton i I A O są do siebie podobne, lecz ich formuły magiczne wielce się różną od siebie.”[viii]

Istnieje też inna formuła I to Ojciec, O to Matka, A zaś Syn. Jeszcze inna powiada z kolei, że I.A.O. składa się z samych różnych ojców, równoważonych przez H.H.H., trzy matki. W trzeciej, prawdziwej formule Bestii 666, I oraz O to przeciwieństwa, które tworzą pole działania dla A. Jest to wszakże zawiła kwestia, której nie wolno mi tutaj ujawniać. Zainteresowanych odsyłam do punktu II części J Liber Samekh.”[ix]

Można przyjąć, że IAO pełni w tym rytuale pewien rodzaj mantry przypisanej do sefiry Tiferet, która podkreśla równowagę która została osiągnięta przez ustanowienie krzyża w świetlistym ciele maga.


C) Inwokacja w ćwiartkach

W oryginalnym LBRP kreśli się pentagramy w ćwiartkach. W Gwieździstym Rubinie pentagramy nie są kreślone na zewnątrz, lecz wizualizowane na czole. Innymi słowy nie szukamy boskości poza nami, lecz uznajemy jej istnienie w sobie ("Każdy mężczyzna i każda kobieta to gwiazda." AL I:3).

Chciałbym poruszyć w tym miejscu pewną ważną kwestę, otóż Aleister Crowley pisząc ten rytuał nie pozostawił żadnych wskazówek co do przypisania atrybutów żywiołów kierunkom świata. Część z was postanowi pewnie pozostać przy tradycyjnym modelu, który reprezentują Mniejszy Odpędzający Rytuał Pentagramu i LIBER SAMEKH, jednak poprawniej jest oprzeć się na atrybutach z rytuału LIBER V vel REGULI. We wspomnianym rytuale pojawiają się te same godformy i gesty magiczne, z którymi pracujemy w Gwieździstym Rubinie, dlatego logicznym wydaje się, że przypisane do nich atrybuty w naszym rytuale są identyczne. Właśnie ta koncepcja przejawia się w większości esejów dotyczących Liber XXV. 


Warto też zauważyć, że inwokacja bogów w Gwieździstym Rubinie odbywa się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek w odróżnieniu od MROP, gdzie proces odbywał się zgodnie z ich ruchem.


zwizualizuj czerwony pentagram na czole – jak już wspomnieliśmy, rubinowa czerwień to kolor sefiry Gebura. Crowley nie sprecyzował o jaki pentagram chodzi. Opierając się na przedstawieniu Bafometa, które zawdzięczamy Eliphasowi Leviemu, zakładam, że chodzi o pentagram z czubkiem zwróconym ku górze, gdyż właśnie taki widnieje na jego czole. Mag może wszakże w oparciu o Liber Reguli uznać, że pentagram powinien być zwrócony czubkiem do dołu. Wybór należy do praktykującego, który z całą świadomością obierze właściwy symbol.  

przybliż ręce do oczu i wyrzuć je do przodu, wykonując Znak Horusa stań w pozycji wyprostowanej i unieś zaciśnięte lekko dłonie na wysokość oczu po bokach głowy. Wykonaj kilka głębokich wdechów nosem chłonąc energię napływającą do ciebie z krańców Wszechświata i wizualizując na czole wspomniany czerwony pentagram. Skup swoją uwagę na nim. Gdy już poczujesz, że zmagazynowałeś w sobie dość energii i jesteś gotowy nawiązać kontakt z bogiem przypisanym do danego kierunku (przywołując jego cechy), wykonaj znak wstępującego wibrując w odpowiedni sposób imię boga lub bogini. 


Znak wstępującego. Horus

Jest to jeden ze znaków odpowiadających kolejnym stopniom magicznym w systemie zakonu Złotego Brzasku i zakonu A.'.A.'

Stopień A.'.A.'. : 0°=0

W tym rytuale służy on rzutowaniu inwokowanych sił w odpowiednie ćwiartki. Zostaje też dzięki niemu nawiązana więź pomiędzy magiem i tymi potęgami.

Lewa noga wyciągnięta do przodu, a wraz z nią całe ciało wygięte do przodu. Ręce wyciągnięte do przodu na wysokości oczu.

Wykonując go możesz wizualizować, że wyrzucasz z siebie zmagazynowane wcześniej energie w formie czerwonego (kolor sefiry Gebura) promienia lub płomienia. Ciśnij je na wprost siebie wibrując boskie imię i niech dotrą aż na krańce wszechświata będąc nośnikiem twej Woli. 


Następuje po nim Znak milczenia.
THERION (ΘΗΡΙΟΝ)

Therion to po grecku Bestia. Jest to uosobienie zwierzęcej esencji męskości. Wehikuł życia. Bestia ujeżdżana przez Szkarłatną Kobietę i Pan Miasta Piramid.
kierunek świata: wschód
pierwiastek: Ziemia
znak zodiaku: Byk (Taurus)
sposób wibracji: ryk (roar)


NUIT (ΝΥΙΘ)

Wieczne rozprzestrzenianie i ekspansja. Nuit reprezentuje archetyp matki. Postawa którą przyjmuje bogini nieba przywołuje na myśl jajowody wraz z macicą oraz grecką literę Ω.
kierunek świata: północ
pierwiastek: Powietrze         
znak zodiaku: Wodnik (Aquarius)
sposób wibracji: recytacja (say)


BABALON (ΒΑΒΑΛΟΝ)

Wielka Nierządnica. Jako przeciwwaga dla bestii i jej towarzyszka. Szkarłatna Konkubina, zwana też Szkarłatną Oblubienicą jest uosobieniem zwierzęcej esencji żeńskości. Matka Abominacji, Pani Misteriów, Macica wszelkiego Życia, dającą materialne ciało, by przyodziać naszego zamanifestowanego ducha, Matka Ziemia, oraz Wielkie Morze.
kierunek świata: zachód
pierwiastek: Woda
znak zodiaku: Skorpion (Scorpio)
sposób wibracji: szept (whisper)

HADIT (ΑΔΙΘ)

Nieskończone zacieśnianie się. Źródło życia. Dopełnienie Nuit.
kierunek świata: południe
pierwiastek: Ogień
znak zodiaku: Lew (Leo)
sposób wibracji: krzyk (bellow)


Graficzne przedstawienie godform i ich atrybutów


D) Pean (Noc Pana)


Pean (gr. Paian) jest to pieśń ku czci Pana. Inną jej nazwą jest Noc Pana (NOX of PAN, czy też Night of Pan). Na pean składa się pięć znaków N.O.X. Podczas gdy przybieramy je po kolei, wznosimy dla każdego pełne pochwały zawołanie „IO PAN”.

Mag wznosi pean po zapieczętowaniu czterech stron świata pentagramami i wezwaniu boskich sił.


IO PAN (ΙΩ ΠΑΝ) – To pełne uwielbienia wołanie pochodzi z „Hymnu do Pana”. Litera „Π” (P) jest przypisana Marsowi. Stanowi ona przedstawienie dwóch kabalistycznych filarów Sprawiedliwości i Łaski, czyli Jachin i Boaz (porównaj z legendą o Hiramie). Implikuje to dualność przeciwieństw („wszystko, cały”). Litera „A” (z przedłużoną, środkową kreską) to kształt pentagramu (energia), „N” zgodnie z kabalistycznymi atrybutami powiązana jest z tarotową kartą „Śmierć”.

Jeśli weźmiemy pod uwagę, że greckie ”pan” tłumaczy się na język polski jako ”wszech”, zwrot „IO Pan” możemy rozumieć jako „chwała wszechrzeczy”.

Pan

Pan to Grecki bóg opiekuńczy lasów, pól, oraz pasterzy i ich trzód. Pan jest patronem sztuk i swawolenia, będącym uosobieniem świata natury. Pod wpływem neoplatonizmu uznany został za wcielenie płodności. Pan jest synem nimfy Dryope  i boga Hermesa którego działalność ”wiąże się z magią[x]. Pan „urodził się w Arkadii. Przyszedł na świat z nogami i rogami kozła. Uszy miał długie, kosmate, capią brodę i cały był porosły gęstą sierścią.”[xi] Po narodzinach został odrzucony przez matkę, lecz Hermes zaniósł swego syna na Olimp. „Zabawne stworzenie weseliło swym widokiem szczęśliwych bogów.”[xii] Bogowie olimpijscy nadali mu imię Pan co oznacza „wszystko, cały”. Wszyscy bogowie zachwycali się Panem, a szczególnie bóg płodności Dionizos, którego był ulubieńcem. Po odejściu z Olimpu Pan oddawał się zalotom i zabawom pośród łąk i lasów. Po wielu nieodwzajemnionych miłostkach został obdarowany miłością przez nimfę Pitys, lecz została ona zamordowana przez zazdrosnego boga Boreasza. Pan przyłączył się do świty Dionizosa i przewędrował z nim cały świat. Jedną z charakterystycznych cech tego boga był dar wzbudzania lęku. „Pan mógł bowiem również budzić przerażenie, gdy dął w swą konchę. Do tego aspektu boga nawiązują nasze określenia „panika” i „paniczny strach”.”[xiii] Rozdziera on zasłonę Otchłani i umożliwia uśmiercenie świadomości opartej na ego. Chcielibyśmy w tym miejscu podzielić się też przemyśleniami, które na temat Pana poczynił Phil Hine: ”Oswajanie strachu polega na wypracowaniu takiego podejścia, dzięki któremu stajemy się otwarci na wszystkie możliwości dostarczane nam przez każde doświadczenie – podejście otwartego zdziwienia. To uświadomienie sobie, że w każdej chwili, bez ostrzeżenia, coś może przynieść nam oświecenie. Nagłość takiego doświadczenia uosabia m. in. Postać Wielkiego Boga Pana. Pan uosabia twórcze opętanie, możliwość przechodzenia z jednego stanu w inny, z codzienne j percepcji w boską inspirację. Pan może stanąć na naszej drodze w każdej chwili i w każdym miejscu, uświadamiając nam, że wszystko posiada jakieś znaczenie. Atutem takiego doświadczenia jest także podniecenie. Podatność na zmiany wiąże się z wpuszczeniem do swojego życia szalonej magii niespodzianek.”[xiv]  

Atrybuty: syringa (fletnia Pana), kij pasterski, wieniec jodłowy lub jodła w ręce.

Noc Pana (N.O.X.)

Noc Pana jest stanem odznaczającym się śmiercią ego adepta. (Patrz również „Wizja i głos z komentarzami” - Zawołanie 9. etyru zwanego ZIP) Proces ten związany jest z przekroczeniem sefiry Daat. W „Krótkich esejach o prawdzie” czytamy:

Prawdziwe operacje magiczne opierają się zatem na transach i to w szczególności transach zrozumienia, o czym dobrze wiedzieli ci, którzy zgłębili kabalistyczną naturę sefiry Bina. Podobnie bowiem jak śmierć i miłość przyjmuje ona wiele postaci, jako Wielkie Morze, z którego tryska wszelkie życie, oraz jak łono, które wchłania w siebie wszystko, co tylko istnieje. Ponownie mamy zatem tu do czynienia z dwojakim skutkiem formuły „miłości poddanej woli”. Bo czyż to nie Pan Stworzyciel znajduje się pośrodku gaju w samo południe i czy to nie jej ‘włosy drzew wieczności’ są samą tkanką pożerającej boskości „podczas nocy Pana”?”[xv] Noc pana to iluminacja ciemności. Przestudiuj również „Liber Liberi vel Lapidis Lazuli Adumbratio Kabbalæ Ægyptiorum sub figurâ VI”.


Znaki N.O.X.


Znaki N.O.X. to magiczne gesty będące dopełnieniem złotobrzaskowych znaków L.V.X. Znaki L.V.X. reprezentują Światło Krzyża emitowane przez maga poprzez ich wykonywanie oraz związaną z nimi symbolikę cyklów natury. Znaki N.O.X. reprezentują zaś wycofanie i wygaśnięcie tego Światła poprzez ekstazę.

Znaki N.O.X. mają ścisły związek z tymi którzy stali się Dziecięciem Otchłani. Zatraca ono „wszystkie swoje osiągnięcia, siebie samego, a nawet Świętego Anioła Stróża i staje się Dziecięciem Otchłani, które przekroczywszy swój Rozum, jedynie wzrasta w łonie swojej matki. Wtedy zaś dostępuje stopnia Magister Templi - (Mistrz Świątyni).”[xvi] Ich zadaniem jest stworzenie fundamentów do przekroczenia Otchłani. Obrazują one również cykl życiowy powiązany z seksualnością i macierzyństwem. Warto zauważyć że znaków jest pięć, co odpowiada ilości liter w zwołaniu IO PAN. Każdy z tych znaków posiada zatem swój odpowiednik w jednej z jego liter.

Znaki należy wykonać następująco:


Znak Puella: Dziewczyna (Venus pudica, Wenus Medycejska)

Stopień A.'.A.'. : Dziecię Otchłani

Godforma: Nuit

Młoda dziewczyna. Odkrywa swoja seksualność. Tęskni za ukochanym, lecz charakteryzuje ją skromność. Chroni swój skarb.


Głowa pochylona, stopy złączone, lewa ręka przykrywa czakrę Muladhara (rejon pachwiny), prawa ręka zasłania piersi.


Znak Puer: Chłopiec (Khem, Horus, Mentu) [N]

Stopień A.'.A.'. : 6°=5

Godforma: Hadit

Młody chłopak. Odkrywa swoją seksualność. Tęskni za ukochaną. Miotające nim żądze nie znajdują ujścia. Charakteryzuje go erekcja i pragnienie kopulacji.

Lewa ręka jak w poprzedniej pozycji, tyle że z wyprostowanym kciukiem, głowa wyprostowana.
Prawa ręka podniesiona na wysokości barków, zgięta by przedramię tworzyło kąt prosty. W rytuale Gwieździstego Rubinu  kciuk prawej ręki wciśnięty jest między palec wskazujący i środkowy (w innym wariancie tego znaku, dłoń jest zaciśnięta a wyprostowany kciuk wskazuje w kierunku głowy). 

Warto zauważyć, że  gest wykonywany w tym znaku prawą ręką zwany jest „mano figa”. W Polsce znamy go pod nazwą „figa z makiem”. Kciuk wciśnięty pomiędzy palec wskazujący i środkowy symbolizuje zarówno żołądź penisa, jak i łechtaczkę, dlatego w świecie chrześcijańskim gest ten znany był też pod nazwą „manus obscenus”.

Gest ten stosowany jest do odpędzenia demonów, oraz jako zabezpieczenie przed „złym okiem”, zazdrością. Wyraża też stanowczą odmowę (w wielu krajach ma też znaczenie obraźliwe).


Mano figa

Gest wykonywany lewą ręką odnosi się oczywiście do penisa i pociąga z sobą całą jego symbolikę.



Znak Vir: Mężczyzna (Pana, Bachus) [O]
Stopień A.'.A.'. : 7°=4

Godforma: Therion/Chaos

Mężczyzna jest dojrzały seksualnie i doświadczony. Charakteryzują go siła, żądza i nieustępliwość. Buhaj. Rogi ponadto symbolizują łączność ze światem ponadzmysłowym.

Głowa wychylona i wypchnięta do przodu, stopy trzymane razem, dłonie z zagiętymi palcami i wyciągniętymi do przodu kciukami trzymane przy skroniach. Pozycja ta naśladuje jakby bodzenie rogatej bestii.



Znak Mulier: Żona (Izyda Witająca, Bafomet, Babalon)[ X]

Stopień A.'.A.'. : Dziecię Otchłani

Godforma: Babalon/Eros

Kobieta jest dojrzała seksualnie i doświadczona. Charakteryzuje ją namiętność i elastyczność. Kobietą targają instynkty macierzyńskie. Wyczekuje swego kochanka by począć upragnione dziecko. 

Głowa odchylona do tyłu, stopy rozstawione szeroko, ręce wzniesione do góry w kształcie półksiężyca.



Znak Mater Triumphans (Set Triumfujący, Izyda Radosna, Izyda z Horusem)

Nie jest to znak N.O.X. lecz jeden ze znaków odpowiadających kolejnym stopniom magicznym w systemie zakonu Złotego Brzasku i zakonu A.'.A.'

Stopień A.'.A.'. : 8°=3

Owoc zjednoczenia – nowonarodzone dziecię.
Głowa pochylona, stopy trzymane razem, lewa ręka spoczywa na tułowiu jakby podtrzymywała dziecko, kciuk i palec wskazujący prawej ręki trzymają sutek lewej piersi, jakby dawały go dziecku.




Znaki L.V.X.


Pojawia się tu tylko jeden z gestów magicznych „rozciągających światło”. 


Znak Zabitego Ozyrysa (Krzyż)

Stopień A.'.A.'. : 5°=6

Solarny krzyż emitujący i rozszerzający światło.

Pozycja odzwierciedlająca również kształt litery Tau. W kulturze grecko-rzymskiej uznawana jest ona za symbol życia i zbawienia. Od najdawniejszych czasów przypisywano jej również moc ochrony przed zarazą i demonami.

Głowa odchylona do tyłu. Stopy trzymane razem, ramiona wyciągnięte w bok na wysokości barków z dłońmi skierowanymi do góry.


E) Ewokacja Strażników

ΠΡΟ ΜΟΥ ΙΥΓΓΕΣ
ΟΠΙΣΩ ΜΟΥ ΤΕΛΕΤΑΡΧΑΙ
ΕΠΙ ΔΕΞΙΑ ΣΥΝΟΧΕΣ
ΕΠΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΑΙΜΟΝΕΣ

tłumaczenie angielskie:  

BEFORE ME THE IYNGES
BEHIND ME THE TELETARCHAI
ON MY RIGHT HAND THE SYNOCHES
ON MY LEFT THE DAEMONOS 

tłumaczenie polskie:

PRZEDE MNĄ JUNGES
ZA MNĄ TELETARCHAI
PO MEJ PRAWICY SUNOCHES
PO MEJ LEWICY DAIMONOS 

Na temat Strażników[xvii], których imiona pojawiają się w tym rytuale przez bardzo długi czas było wiadomo bardzo niewiele. Sam Aleister Crowley nie podał źródła ich pochodzenia. Doprowadziło to wiele osób do przekonania, że są to imiona archaniołów, które zastąpiły hebrajskich, skrzydlatych strażników z Rytuału Pentagramu. Źródła pochodzenia tych Strażników należy szukać w Wyroczniach chaldejskich. Są one „boskimi podstawami z Drugiego Porządku emanacyjnej hierarchii późnego Neoplatonizmu.[xviii] Zaznajomiwszy się z Wyroczniami, dostrzegamy iż imiona te nie odnoszą się do konkretnych, pojedynczych bytów, lecz do pewnych klas zastępów półboskich istot. „Ich pozycja w Neoplatonistycznej hierarchii jest pośrednia między "zrozumiałym" światem, lub światem idei, i "wyczuwalnym" światem lub światem percepcji. Ich funkcjami są "zapoczątkowanie", "utrzymywanie", "doskonalenie" i "egzekwowanie" Boskiego Twórczego Impulsu, który pochodzi ze świata zrozumiałego i ostatecznie manifestuje się w świecie zmysłów.”[xix] W Wyroczniach chaldejskich zapisano co następuje: „Umysł Ojca, myślą z życiodajną wolą, wypluł różnorakie Wyobrażenia. Wszystkie te

pochodne mają jedno Źródło, gdyż od Ojca pochodzi zarówno wola jak i doskonałość. Lecz Wyobrażenia zostały podzielone przez Inteligibilny Ogień i przykute do pozostałych Inteligibilnych. Tak Władca umieścił przed wielokształtnym kosmosem dobry i nieprzemijalny wzór, z którego, wraz z nieuporządkowanymi drogami, świat w swej formie przyspieszył swe pojawienie, grzebiąc wielokształtne Wyobrażenia. Tylko z jednego Źródła pochodzą te, z których następne okropne Wyobrażenia zostały oddzielone, kiełkując niszczyły się w ciałach świata. To te, które zrodziły się wokół okropnego łona jak rój pszczół – błyskając dokoła w różnych kierunkach – są Inteligibilnymi Myślami z Ojcowskiego Źródła, które zrywa obfite ogniste kwiaty z najdoskonalszego nieusypianego Czasu.”[xx]

Trzy wspomniane zastępy tworzące Duchową Triadę to Junges, Sunoches, Teletarchai. Pełnią oni rolę strażników dzieła. Ich spełnienie i manifestacja na planie ziemskim odbywa się za pomocą Daimones lub Daimonos. Duchowa Triada reprezentuje alchemiczne zasady Siarki, Rtęci i Soli (Tria Prima).

Junges (Iunges, Iugges)

Junges (ΙΥΓΓΕΣ) to zastęp związany z sefirą Chokma. Charakter tych istot jest ognisty, ożywczy, nasienny. Są przekaźnikami Woli i tymi którzy dali boski, twórczy impuls.

Iunges pochodzi od greckiego słowa „Iunx”, które jest nazwą gatunku ptaka – Krętogłowa. Były one używane podczas rzucania uroków mających na celu skłonić do powrotu niewiernych kochanków. Ich symbolika związana jest z kołem do którego przywiązywały je wiedźmy. „Grecki Iynx to małe koło zawieszone w połowie pętli ze sznurka. Sznurek nawija się, a podczas rozwijania go koło obraca się wydając szumiący dźwięk. Iynx był stosowany do przywoływania (i odpędzania) bóstw w celu opętania celebranta. Uważa się, że wiedź­ my z Tesalii używały ten instrument do „ściągania księżyca", jak rów­nież do przywoływania deszczu, wiązania demonów i magii miłosnej.”[xxi]

Definicje słownikowe podają że słowa „Iunx” używano w przenośni dla określenia takich pojęć jak: czar, urok, namiętne pragnienie. Podają też, że w liczbie mnogiej słowa tego używano dla określenia niektórych chaldejskich, boskich istot.

Greckie słowo „IUGMOS” oznacza piskliwy dźwięk. Określano nim również odgłosy wydawane przez Krętogłowy.

Junges jest dawcą życia, twórcą, „który jest szafarzem życiodajnego ognia. Ten wypełnia życiodajną pierś Hecate i wlewa do Łącznika [Sunoches] siłę owocnego i potężnego ognia.” Jerzy Gemist-Pleton w swym dziele filozoficznym „O różnicy między Arystotelesem a Platonem” uznawał Jynges za rasę inteligentnych istot stworzonych przez Ojca.  

kierunek  świata: wschód

alchemiczna zasada: Siarka

IUGGES = Ι-Υ-Γ-Γ-Ε-Σ = 621

Iota (I): 10

Teletarchai (Teletarcai)

Teletarchai (ΤΕΛΕΤΑΡΧΑΙ) to zastęp związany z kabalistycznym środkowym, Filarem Równowagi, który uszlachetnia działanie procesu zainicjowanego boskim impulsem.

Teletarchai wywodzi się z greckich słów „telete” (obrzęd, inicjacja w Misteria), oraz „Archon/Archai” co oznacza "Pan" oraz „przewodnik”. Jest to więc zastęp boskich istot, które czuwają nad procesem inicjacji (od stanu wyjściowego po finalny). Gdy adept stoi zwrócony twarzą w kierunku wschodu, Teletarchai znajduje się za jego plecami (na zachodzie), symbolizując wszystko to co zostawił za sobą w procesie inicjacji. Teletarchai jest rezultatem wlania do Sunoches siły owocnego i potężnego ognia„ dokonanej przez Junges. Symbolizuje on wkroczenie na ścieżkę inicjacji.

Kierunek  świata: zachód

alchemiczna zasada: Rtęć

TELETARCAI = Τ-Ε-Λ-Ε-Τ-Α-Ρ-Χ-Α-Ι = 1352

Tau (T): 300

Sunoches  (Synoches, Sunoces)

Sunoches (ΣΥΝΟΧΕΣ) to zastęp związany z sefirą Bina. Ich funkcją jest łączenie w „miłości podług Woli” oraz podtrzymywanie twórczego procesu zapoczątkowanego przez boski impuls.

Sunocheis jest liczba mnogą od słowa "sunochos", które oznacza "połączone ze sobą". Znaczy ono również związanie, scalanie i odnosi się do pojęcia Wieczności. Junges symbolizuje zaklęcie, zaś Synoches to spętanie miłosne (Miłość podług Woli) o ogromnej sile łączącej.

kierunek  świata: południe

alchemiczna zasada: Sól

SUNOCES = Σ-Υ-Ν-Ο-Χ-Ε-Σ = 1525

Sigma (S): 200

Daimonos/Daimones

Zastęp znajdujący się poniżej Otchłani, będący wykonawcami boskiego impulsu.

W ewokacji Strażników pojawiają się dwie formy zapisu: “EPARISTERA DAIMONOS” i „EPARISTERA DAIMONES”. Nie jest to wynikiem błędu w zapisie – słowa te posiadają odrębne znaczenia. Oba nadają rytuałowi trochę inny sens.

1. Daimonos

Daimon (Dajmon), Daimonion czyli ΔΑΙΜΟΝΟΣ to bóg lub bogini. W czasach formowania się kanonu Nowego Testamentu słowo „daimon” stało się synonimem „złego ducha” (demon). “Zapominając jaki jest właściwy sens greckiego słowa daimon, liczni apologeci (np. Laktancjusz, Minucjusz Feliks) wmawiali samym poganom uznanie własnej złośliwości: przecież poganie nazywali swoich bogów „demonami”![xxii] W rytuale Gwieździstego Rubinu przywrócono pierwotne znaczenie słowa daimon odnosząc je do istot zamieszkujących świat duchowy. W „Wyroczniach chaldejskich” Daimonos znajdują się w hierarchii duchowej znacznie niżej niż pozostałe trzy zastępy. Reprezentują one bardziej materialny i ziemski aspekt. Sokrates otwarcie przyznawał, że posiadał swojego daimoniona, który był bóstwem bądź duchem opiekuńczym od którego otrzymywał on znaki i wskazania. Byt ten odzywał się tylko by odradzać, nigdy natomiast nie doradzał niczego. „O przyzwoleniu i aprobacie bóstwa może Sokrates wnosić z jego milczenia.”[xxiii] Daimonion jest więc dla Sokratesa wyrocznią wyłącznie w sprawach etycznych.

Kierunek  świata: północ

DAIMONOS = Δ-Α-Ι-Μ-Ο-Ν-Ο-Σ = 445

Delta (D): 4

2. Daimones

Znaczenie słowa Daimones (ΔΑΙΜΟΝΕΣ) na pierwszy rzut oka wydaje się identyczne z Daimonos. U Hezjoda odnosi się ono jednak do dusz ludzi żyjących w Złotym wieku, które po śmierci stały się łącznikami między bogami i ludźmi. Można rozumieć je jako grupę ludzi, którzy poznali swą prawdziwą Wolę i ją zrealizowali. Są to dawni mistrzowie, którzy posiadali swojego osobistego geniusza.

Kierunek  świata: północ

DAIMONES = Δ-Α-Ι-Μ-Ο-Ν-Ε-Σ = 380

Delta (D): 4

  
Jeśli więc zdecydujemy się użyć w rytuale słowa „Daimonos” – skierujemy swe słowa do zastępu półboskich istot. Gdy jednak zastosujemy słowo „Daimones”, będziemy się odwoływać do dawnych mistrzów. Podobnie ma się rzecz w Mszy Gnostyckiej, gdzie przywołuje się imiona „świętych gnozy”. Każdy z tych wariantów jest poprawny i adept może stosować go do różnych celów.



FLEGEI GAR PERI MUU HO ASTEER TOON PENTE

tłumaczenie angielskie: FOR ABOUT ME FLAME THE STAR OF FIVE

tłumaczenie polskie:  DOKOŁA MNIE PŁONIE GWIAZDA [O] PIĘCIU [RAMIONACH]

Możemy w tym miejscu na wzór Mniejszego Odpędzającego Rytuału Pentagramu wizualizować płonący pentagram wokół naszego ciała.


KAI EN TEEI STEEKEEI OO ASTEER TOON HEX ESTEEKE

tłumaczenie angielskie: AND IN THE PILLAR STANDS THE STAR OF SIX

tłumaczenie polskie: A NA FILARZE GWIAZDA [O] SZEŚCIU [RAMIONACH]

Możemy dokonać wizualizacji heksagramu w obrębie klatki piersiowej (Tiferet-anahata).
Użyte greckie słowo, tłumaczone jako „filar” posiada wielorakie znaczenie. Można je rozumieć zarówno jako „filar” jak i „stela”. Możemy więc odnosić je zarówno do Filaru Równowagi na Drzewie Życia, jak i do Steli Objawienia (jako największego talizmanu thelemy). Można dalej idąc tym śladem zauważyć podobieństwo do starotestamentowych tablic z przykazaniami potwierdzających zawarcie przymierza. 

4. Izopsefia

Izopsefia (ang. isopsephy) to odszukiwanie wartości liczbowej słów użytych w świętych pismach spisanych greką i na ich podstawie odszukiwanie ukrytych treści, związków i znaczeń. Do karzdej z liter użytych w wybranym słowie podstawia się wartość liczbową jej przypisaną. Po ich zsumowaniu otrzymujemy wartość liczbową słowa. Następnie redukujemy ją poprzez dodanie cyfr, aż do otrzymania pojedynczej liczby.


1. Wstępny egzorcyzm


ΑΠΟ - 151 (1+80+70)   1+5+1=7
ΠΑΝΤΟΣ - 701 (80+1+50+300+70+200)  7+0+1=8
ΚΑΚΟΔΑΙΜΟΝΟΣ - 556 (20+1+20+70+4+1+10+40+70+50+70+200)  5+5+6=16  1+6=7


ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΚΟΔΑΙΜΟΝΟΣ - 1408 (1+80+70+80+1+50+300+70+200+20+1+20+70+4+1+10+40+70+50+70+200)  1+4+0+8=13  1+3=4


2. Kabalistyczny krzyż


ΣΟΙ - 280 (200+70+10)  2+8+0=10  1+0=1
Ω - 800 (800)  8+0+0=8
ΦΑΛΛΕ - 566 (500+1+30+30+5)  5+6+6=17  1+7=8
ΙΣΧΥΡΟΣ - 1580 (10+200+600+400+100+70+200)  1+5+8+0=14  1+4=5
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΣ - 1886 (5+400+600+1+100+10+200+300+70+200)  1+8+8+6=23  2+3=5
ΙΑΩ - 811 (10+1+800)  8+1+1=10  1+0=1


ΣΟΙ Ω ΦΑΛΛΕ - 1646 (200+70+10+800+500+1+30+30+5)  1+6+4+6=17  1+7=8


ΙΣΧΥΡΟΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΣ - 3466 (10+200+600+400+100+70+200+5+400+600+1+100+10+200+300+70+200)  3+4+6+6=19  1+9=10  1+0=1


ΣΟΙ Ω ΦΑΛΛΕ ΙΣΧΥΡΟΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΣ – 5112 (200+70+10+800+500+1+30+30+5+10+200+600+400+100+70+200+5+400+600+1+100+10+200+300+70+200) 5+1+1+2=9


ΣΟΙ Ω ΦΑΛΛΕ ΙΣΧΥΡΟΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΣ ΙΑΩ - 5923 (200+70+10+800+500+1+30+30+5+10+200+600+400+100+70+200+5+400+600+1+100+10+200+300+70+200+10+1+800)  5+9+2+3=19  1+9=10  1+0=1


3. Przywołanie bogów


ΘΗΡΙΟΝ - 247 (9+8+100+10+70+50)  2+4+7=13  1+3=4

THERION: - 666 (50+6+10+200+400) - תריון

ΝΥΙΘ - 469 (50+400+10+9)  4+6+9=19  1+9=10  1+0=1

NU: 56 (6+50) - נו  

ΒΑΒΑΛΟΝ - 156 (2+1+2+1+30+70+50)  1+5+6=12  1+2=3

BABALON - 156 (2+1+2+1+30+70+50): באבאלען

ΑΔΙΘ - 24 (1+4+10+9)  2+4=6

HAD - 10 (4+1+5): האד


ΘΗΡΙΟΝ ΒΑΒΑΛΟΝ - 403 (9+8+100+10+70+50+2+1+2+1+30+70+50)  4+0+3=7


ΝΥΙΘ ΑΔΙΘ - 493 (50+400+10+9+1+4+10+9)  4+9+3=16  1+6=7

ΘΗΡΙΟΝ ΝΥΙΘ ΒΑΒΑΛΟΝ ΑΔΙΘ - 896 (9+8+100+10+70+50+50+400+10+9+2+1+2+1+30+70+50+1+4+10+9)  8+9+6=23  2+3=5


4. Pean i ewokacja Strażników


ΠΑΝ - 131 (80+1+50)  1+3+1=5

ΙΟ - 80 (10+70)  8+0=8


ΙΟ ΠΑΝ - 211 (10+70+0+80+1+50)  2+1+1=4


ΠΡΟ - 250 (80+100+70)  2+5+0=7

ΜΟΥ - 510 (40+70+400)  5+1+0=6

ΙΥΓΓΕΣ - 621 (10+400+3+3+5+200) 6+2+1=9


ΠΡΟ ΜΟΥ ΙΥΓΓΕΣ - 1381 (80+100+70+40+70+400+10+400+3+3+5+200)  1+3+8+1=13  1+3=4


ΟΠΙΣΩ - 1160 (70+80+10+200+800)  1+1+6+0=8

ΜΟΥ - 510 (40+70+400)  5+1+0=6

ΤΕΛΕΤΑΡΧΑΙ - 1352 (300+5+30+5+300+1+100+600+1+10) 1+3+5+2=11  1+1=2


ΟΠΙΣΩ ΜΟΥ ΤΕΛΕΤΑΡΧΑΙ - 3022 (70+80+10+200+800+40+70+400+300+5+30+5+300+1+100+600+1+10)  3+0+2+2=7


ΕΠΙ - 95 (5+80+10)  9+5=14

ΔΕΞΙΑ - 80 (4+5+60+10+1)  8+0=8

ΣΥΝΟΧΕΣ - 1525 (200+400+50+70+600+5+200)  1+5+2+5=13  1+3=4


ΕΠΙ ΔΕΞΙΑ ΣΥΝΟΧΕΣ - 1700 (5+80+10+4+5+60+10+1+200+400+50+70+600+5+200)  1+7+0+0=8


ΕΠΑΡΙΣΤΕΡΑ - 802 (5+80+1+100+10+200+300+5+100+1)  8+0+2=10  1+0=1

ΔΑΙΜΟΝΕΣ - 380 (4+1+10+40+70+50+5+200)  3+8+0=11  1+1=2

ΔΑΙΜΟΝΟΣ - 445 (4+1+10+40+70+50+70+200)  4+4+5=13  1+3=4


ΕΠΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΑΙΜΟΝΕΣ - 1182 (5+80+1+100+10+200+300+5+100+1+0+4+1+10+40+70+50+5+200)  1+1+8+2=12  1+2=3

ΕΠΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΑΙΜΟΝΟΣ - 1247 (5+80+1+100+10+200+300+5+100+1+4+1+10+40+70+50+70+200)  1+2+4+7+14  1+4=5


ΦΛΕΓΕΙ - 553 (500+30+5+3+5+10)  5+5+3=13  1+3=4

ΓΑΡ - 104 (3+1+100)  1+0+4=5

ΠΕΡΙ - 195 (80+5+100+10)  1+9+5=15  1+5=6

ΜΟΥ - 510 (40+70+400)  5+1+0=6

Ο - 70 (70)  7+0=7

ΑΣΤΗΡ - 609 (1+200+300+8+100)  6+0+9=15  1+5=6

ΤΩΝ - 1150 (300+800+50)  1+1+5+0=7

ΠΕΝΤΕ - 440 (80+5+50+300+5)  4+4+0=8


ΦΛΕΓΕΙ ΓΑΡ ΠΕΡΙ ΜΟΥ Ο ΑΣΤΗΡ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ - 3631 (500+30+5+3+5+10+3+1+100+80+5+100+10+40+70+400+70+1+200+300+8+100+300+800+50+80+5+50+300+5)  3+6+3+1=13  1+3=4


ΚΑΙ - 31 (20+1+10) 3+1=4

ΕΝ - 55 (5+50)  5+5=10  1+0=1

ΤΗΙ - 318 (300+8+10)  3+1+8=12  1+2=3

ΣΤΗΛΗΙ - 556 (200+300+8+30+8+10)  5+5+6=16  1+6=7

Ο - 70 (70)  7+0=7

ΑΣΤΗΡ - 609 (1+200+300+8+100)  6+0+9=15  1+5=6

ΤΩΝ - 1150 (300+800+50)  1+1+5+0=7

ΕΞ - 65 (5+60)  6+5=11  1+1=2

ΕΣΤΗΚΕ - 538 (5+200+300+8+20+5)  5+3+8=16  1+6=7


ΚΑΙ ΕΝ ΤΗΙ ΣΤΗΛΗΙ Ο ΑΣΤΗΡ ΤΩΝ ΕΞ ΕΣΤΗΚΕ – 3392 (20+1+10+5+50+300+8+10+200+300+8+30+8+10+70+1+200+300+8+100+300+800+50+5+60+5+200+300+8+20+5)  3+3+9+2=17  1=7=8


ΠΡΟ ΜΟΥ ΙΥΓΓΕΣ ΟΠΙΣΩ ΜΟΥ ΤΕΛΕΤΑΡΧΑΙ ΕΠΙ ΔΕΞΙΑ ΣΥΝΟΧΕΣ ΕΠΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΑΙΜΟΝΕΣ - 7285 (80+100+70+40+70+400+10+400+3+3+5+200+70+80+10+200+800+40+70+400+300+5+30+5+300+1+100+600+1+10+5+80+10+4+5+60+10+1+200+400+50+70+600+5+200+5+80+1+100+10+200+300+5+100+1+4+1+10+40+70+50+5+200)  7+2+8+5=22  2+2=4


ΠΡΟ ΜΟΥ ΙΥΓΓΕΣ ΟΠΙΣΩ ΜΟΥ ΤΕΛΕΤΑΡΧΑΙ ΕΠΙ ΔΕΞΙΑ ΣΥΝΟΧΕΣ ΕΠΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΑΙΜΟΝΟΣ - 7350 (80+100+70+40+70+400+10+400+3+3+5+200+70+80+10+200+800+40+70+400+300+5+30+5+300+1+100+600+1+10+5+80+10+4+5+60+10+1+200+400+50+70+600+5+200+5+80+1+100+10+200+300+5+100+1+4+1+10+40+70+50+70+200)  7+3+5+0=15  1+5=6


ΦΛΕΓΕΙ ΓΑΡ ΠΕΡΙ ΜΟΥ Ο ΑΣΤΗΡ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΚΑΙ ΕΝ ΤΗΙ ΣΤΗΛΗΙ Ο ΑΣΤΗΡ ΤΩΝ ΕΞ ΕΣΤΗΚΕ - 7023 (500+30+5+3+5+10+3+1+100+80+5+100+10+40+70+400+70+1+200+300+8+100+300+800+50+80+5+50+300+5+20+1+10+5+50+300+8+10+200+300+8+30+8+10+70+1+200+300+8+100+300+800+50+5+60+5+200+300+8+20+5)  7+0+2+3=12  1+2=3


ΠΡΟ ΜΟΥ ΙΥΓΓΕΣ ΟΠΙΣΩ ΜΟΥ ΤΕΛΕΤΑΡΧΑΙ ΕΠΙ ΔΕΞΙΑ ΣΥΝΟΧΕΣ ΕΠΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΦΛΕΓΕΙ ΓΑΡ ΠΕΡΙ ΜΟΥ Ο ΑΣΤΗΡ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΚΑΙ ΕΝ ΤΗΙ ΣΤΗΛΗΙ Ο ΑΣΤΗΡ ΤΩΝ ΕΞ ΕΣΤΗΚΕ - 14308 (80+100+70+40+70+400+10+400+3+3+5+200+70+80+10+200+800+40+70+400+300+5+30+5+300+1+100+600+1+10+5+80+10+4+5+60+10+1+200+400+50+70+600+5+200+5+80+1+100+10+200+300+5+100+1+4+1+10+40+70+50+5+200+500+30+5+3+5+10+3+1+100+80+5+100+10+40+70+400+70+1+200+300+8+100+300+800+50+80+5+50+300+5+20+1+10+5+50+300+8+10+200+300+8+30+8+10+70+1+200+300+8+100+300+800+50+5+60+5+200+300+8+20+5)  1+4+3+0+8=16  1+6=7


ΠΡΟ ΜΟΥ ΙΥΓΓΕΣ ΟΠΙΣΩ ΜΟΥ ΤΕΛΕΤΑΡΧΑΙ ΕΠΙ ΔΕΞΙΑ ΣΥΝΟΧΕΣ ΕΠΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΑΙΜΟΝΟΣ ΦΛΕΓΕΙ ΓΑΡ ΠΕΡΙ ΜΟΥ Ο ΑΣΤΗΡ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΚΑΙ ΕΝ ΤΗΙ ΣΤΗΛΗΙ Ο ΑΣΤΗΡ ΤΩΝ ΕΞ ΕΣΤΗΚΕ - 14373 (80+100+70+40+70+400+10+400+3+3+5+200+70+80+10+200+800+40+70+400+300+5+30+5+300+1+100+600+1+10+5+80+10+4+5+60+10+1+200+400+50+70+600+5+200+5+80+1+100+10+200+300+5+100+1+4+1+10+40+70+50+70+200+500+30+5+3+5+10+3+1+100+80+5+100+10+40+70+400+70+1+200+300+8+100+300+800+50+80+5+50+300+5+20+1+10+5+50+300+8+10+200+300+8+30+8+10+70+1+200+300+8+100+300+800+50+5+60+5+200+300+8+20+5)  1+4+3+7+3=18  1+8=9


W myśl słów Wielkiej Bestii, że tajemnego znaczenia tych słów należy szukać w ich wartości liczbowej” mam nadzieję, że moje obliczenia staną się dla was zachętą do samodzielnych poszukiwań ich znaczenia i ukrytych powiązań.


Miłość jest prawem, miłość podług woli.


Bibliografia:


Liber XXV: the Star Ruby. Five Angle Asterismo By Fra. Nur-i-Siyah

http://lionserpent.com/Scarlet%20Asterisms.pdf


Additional Notes on the Star Ruby by Frater H'yitem k-Elohim 1131

http://lionserpent.com/addnotes.html


The Star Ruby

http://www.kaaos.org/faerie/starruby.html


The Star Ruby

http://thelemistas.org/en/rituals/StarRuby


An Analysis of the Star Ruby Ritual by Frater A.L. (443)

http://lionserpent.com/xxvanalysis.html


Liber XXV: The Star Ruby With Notes by E. A. O. A.

http://lionserpent.com/xxvnotes.html


The Stars Rub\y and Sapphire

http://solve-et-coagula.us/ritual/rubysapphire.php


IO PAN: An Analysis of the ritual of the Star Ruby

http://lvxnox.com/media/blogs/lvxnox/io_pan_cut.pdf?mtime=1425085070


IO PAN: An Analysis of the ritual of the Star Ruby

http://lvxnox.com/media/blogs/lvxnox/IO%20PAN%20-%20An%20Analysis%20of%20the%20Star%20Ruby.pdf?mtime=1359329484


A Commentary on the Star Ruby

http://www.angelfire.com/va/LIL/starrnot.html


Modern Greek pronunciation for “Liber XXV: The Star Ruby” 

http://ameth.oto-uk.org/wp-content/uploads/2012/10/NORMALSR.mp3
http://ameth.oto-uk.org/wp-content/uploads/2012/10/SLOWSR.mp3


A Look at the Star Ruby

http://willisnightwood.blogspot.com/2010/09/summery-of-star-ruby.html


The Star Ruby - An Analysis (1 of 3) by Jim Eshelman

http://www.heruraha.net/viewtopic.php?t=4725


The Star Ruby - An Analysis (2 of 3) by Jim Eshelman

http://www.heruraha.net/viewtopic.php?f=2&t=4726


My Star Ruby A Personal Tribute to Aleister Crowley by Hal von Hofe

http://www.rahoorkhuit.net/library/ceremonial/thelema/my_star_ruby_by_hal_von_hofe.html


http://www.rahoorkhuit.net/library/libers/pdf/lib_0025.pdf


Atrybuty Żywiołów Czterech Kierunków w Liber XXV.

http://www.thelema_et_agape.republika.pl/note_liber25_1.htm


Instruc(k)tion for ALL by Frater T.

http://www.thelema_et_agape.republika.pl/instrukcja.htm


http://hermetic.com/93beast.fea.st/files/section1/ABA/Book%204%20Part%20III%20MiTaP.pdf


http://www.lashtal.com/wiki/Ritual_Signs


http://rahoorkhuit.net/library/ceremonial/the_signs/


http://www.ridingthebeast.com/gematria-calculator/


http://www.okultura.pl/teksty/dariusz-misiuna/odrodzenie-magii-3


http://www.thelema_et_agape.republika.pl/note_liber25_1.htm


http://www.hermetyzm.cba.pl/medycyna-niekonwencjonalna/86-wyrocznie-chaldejskie.html


Aleister Crowley, Magija w teorii i praktyce, Wydawnictwo EJB, Kraków 2000.


Aleister Crowley, Księga kłamstw, Wydawnictwo LAShTAL Presss, Gdynia 2008.


Aleister Crowley, Wizja i głos z komentarzami, LAShTAL Press, Gdynia 2011.


Aleister Crowley, Krótkie eseje o prawdzie, Wydawnictwo Okultura, Warszawa 2001.


Phil Hine, Magia chaosu, Wydawnictwo Okultura, Warszawa 2005.


Michał Pietrzykowski, Mitologia starożytnej Grecji, Wydawnictwa artystyczne i filmowe, Warszawa 1983.


Podręczna miniencyklopedia mitologii: Grecy, Rzymianie, Celtowie, Wydawnictwo RTW, Warszawa 2001.


Jan Parandowski, Mitologia: Wierzenia i podania Greków i Rzymian, Wydawnictwo Puls, Londyn 1992.


Jérôme-Antoine Rony, Magia,Wydawnictwo Siedmioróg, Wrocław 1993.


Irena Krońska, Sokrates, Wiedza Powszechna, Warszawa 1983.







[i] W polskim przekładzie „Magiji w teorii i praktyce” w przekładzie i opracowaniu Dariusza Misiuny użyto zwrotu „głos paiański”. Z kolei w „Księdze Kłamstw”, której tłumaczenia dokonał Krzysztof Azarewicz, zaleca się „podnieść głos w Paianie”.

[ii] A. Crowley, Magija w teorii i praktyce, Wydawnictwo EJB, Kraków 2000, s.84.

[iii] A. Crowley, Księga kłamstw, Wydawnictwo LAShTAL Press, Gdynia 2008, s. 91.

[iv] A. Crowley, Magija w teorii i praktyce, Wydawnictwo EJB, Kraków 2000, s. 225.

[v] A. Crowley, Wizja i głos z komentarzami, Zawołanie 5. etyru zwanego LIT, LAShTAL Press, Gdynia 2011, s. 159.

[vi] A. Crowley, Magija w teorii i praktyce, Wydawnictwo EJB, Kraków 2000, s. 33.

[vii] A. Crowley, Magija w teorii i praktyce, Wydawnictwo EJB, Kraków 2000, s. 43.

[viii] A. Crowley, Magija w teorii i praktyce, Wydawnictwo EJB, Kraków 2000, s. 44.

[ix] A. Crowley, Magija w teorii i praktyce, Wydawnictwo EJB, Kraków 2000, s. 43.

[x] M. Pietrzykowski, Mitologia starożytnej Grecji, Wydawnictwa artystyczne i filmowe, Warszawa 1983, s. 126.

[xi] J. Parandowski, Mitologia: Wierzenia i podania Greków i Rzymian, Wydawnictwo Puls, Londyn 1992, s. 125.

[xii] Ibidem.

[xiii] Podręczna miniencyklopedia mitologii: Grecy, Rzymianie, Celtowie, Wydawnictwo RTW, Warszawa 2001, s. 129.

[xiv] P. Hine, Magia chaosu, Wydawnictwo Okultura, Warszawa 2005, s. 2003.

[xv] A. Crowley, Krótkie eseje o prawdzie, Warszawa 2001, s. 121.

[xvi] http://www.okultura.pl/teksty/dariusz-misiuna/odrodzenie-magii-3

[xvii] Autorką przedstawionych poniżej wizerunków Strażników jest Angela Wixtrom. Ukazały się one w „Black Pearl”, I:6. Prawa autorskie do nich posiada artystka oraz College of Thelema.

[xviii] http://www.thelema_et_agape.republika.pl/note_liber25_1.htm

[xix] http://www.thelema_et_agape.republika.pl/note_liber25_1.htm

[xx] http://www.hermetyzm.cba.pl/medycyna-niekonwencjonalna/86-wyrocznie-chaldejskie.html

[xxi] P. Hine, Magia chaosu, Wydawnictwo Okultura, Warszawa 2005, s. 174.

[xxii] Jérôme-Antoine Rony, Magia,Wydawnictwo Siedmioróg, Wrocław 1993, s. 48.


[xxiii] Irena Krońska, Sokrates, Wiedza Powszechna, Warszawa 1983, s. 92

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz